Inloggen:      
    Wachtwoord vergeten?

MediaMakers »

3D Printmagazine

Uit het Handboek Nederlandse Pers
54U Media
Prinsenweide 26
7317 BB Apeldoorn
Postbus 2108
7302 EM Apeldoorn

Oplage: 4800


Hoofdredacteur:
Dhr. F. Coenen

Redactie:
info@made-in-europe.nu
046-4333123

Advertentieverkoop:
info@54umedia.nl
055-3601060


Door: Franc Coenen, hoofdredacteur

3D-printen is hot! Achter de hype schuilt een technologie die de manier waarop producten industrieel worden gemaakt, gaat veranderen. Precies daar ligt de focus van 3D Print Magazine.


Hoe kan de industrie 3D-printen succesvol inzetten? Waar liggen voor- en nadelen van de verschillende printtechnieken? Wat is nog méér nodig dan alleen de 3D-printer? Hoe veranderen hierdoor de businessmodellen?

 

3D Print Magazine is het eerste magazine over 3D-printen in de Benelux dat zich specifiek op de brede maakindustrie richt. Naast het magazine is er nog de website Made-in-Europe, waar alles rondom industrieel 3D-printen een aparte plek krijgt.

 

Redactionele formule

Informerend en inspirerend over 3D in de industrie: dat is de pay off van 3D Print Magazine. De woorden informerend en inspirerend vatten de redactieformule samen. Het blad informeert over de ontwikkelingen van de 3D-print technologie, de materialen, software- en hardware, scan- en meettechnologie. Het blad schetst de internationale ontwikkelingen, zowel op het vlak van de technologie als markten en businessmodellen. Daartoe onderhoudt de redactie contacten met kennisinstellingen zowel in de Benelux als Europa en bezoekt ze jaarlijks wereldwijd beurzen en congressen op het gebied van 3D-printen.

Aan de hand van casestudies inspireert 3D Print Magazine de lezers. Voorbeelden uit de maakindustrie in heel Europa inspireren de lezer over toepassingsmogelijkheden die ook in zijn business toepasbaar zijn. Daarbij is de insteek voor de redactie om een realistisch beeld te schetsen. Zowel successen als ook de moeilijkheden die daarvoor overwonnen moesten worden, komen in de artikelen aan bod. Elke casestudy bevat eveneens informatie over voordelen voor de eindtoepassing van het 3D-geprint product.

Hoewel de inhoud bovenaan staat, creëert de reactie in het blad volop ruimte voor beeldmateriaal. Juist bij een nieuwe technologie als 3D-printen werkt goed beeldmateriaal ondersteunend aan de tekst.

Doelgroep
Tot de doelgroep van het magazine behoren zowel de engineers, productontwikkelaars als ook leidinggevenden en het management van productieafdelingen uit zowel metaal- als kunststofverwerkende bedrijven in Nederland en Vlaanderen. De oplage bedraagt 4.000 exemplaren, waarvan een deel betaald abonnement, een deel controlled circulation. Daarnaast wordt het magazine verspreid via speciale evenementen voor de maakindustrie, zoals beurzen en congressen. Er wordt samengewerkt met de organisator van RapidPro, de beurs voor 3D-printtechnologie die elk jaar in Veldhoven plaatsvindt. Speciaal voor deze beurs wordt de oplage verhoogd naar 7.000 exemplaren omdat het magazine dan wordt uitgereikt aan de professionele beursbezoekers.
 

USP's

  • het enige magazine in de Benelux dat zich exclusief richt op het totale concept van 3D-printen voor industriële toepassingen

  • informeert de maakindustrie met concrete en begrijpelijk geschreven informatie

  • inspireert de lezer met casestudies waarin niet alleen de voordelen worden belicht, maar ook de weg naar het succes

  • nauwe samenwerking met zowel internationale kennisinstellingen als brancheorganisaties

  • columns van experts uit de 3D-print industrie

  • redactie met meer dan 20 jaar ervaring in de maakindustrie en al meer dan 10 jaar betrokken bij 3D-printen

  • inbedding in een portfolio van vakbladen voor de maakindustrie

 

Waarom de doelgroep niet zonder kan
Hoe scheid je het kaf van het koren in de nieuwslawine die 3D-printen dagelijks teweeg brengt? Hoe herken je kansrijke toepassingen? Dat zijn de vragen die 3D Print Magazine twee keer per jaar in print beantwoordt. Het biedt de lezers een leidraad bij de inbedding van deze nieuwe technologie in het eigen maakbedrijf. 3D Print Magazine ondersteunt de maakindustrie de nieuwe kansen van 3D-printen te ontdekken en te verzilveren.
 

 

 

 

 

 

« Vorige   Overzicht   Volgende »

 

Index
Inloggen
Zoekopdracht
PDF Link
MediaMarkt
Titelnieuws
MediaMakers
MediaFocus
 
(advertentie)