MediaMakers » |
3D Printmagazine |
||||
Franc Coenen Publiciteit Schuttersdreef 72 6181 DS Elsloo www.fcp.nl Oplage: 2000 Hoofdredacteur: Dhr. F. Coenen Redactie: ![]() ![]() Advertentieverkoop: ![]() ![]() |
Door: Franc Coenen, hoofdredacteur 3D-printen is hot! Achter de hype schuilt een technologie die de manier waarop producten industrieel worden gemaakt, gaat veranderen. Precies daar ligt de focus van 3D Print Magazine. Hoe kan de industrie 3D-printen succesvol inzetten? Waar liggen voor- en nadelen van de verschillende printtechnieken? Wat is nog méér nodig dan alleen de 3D-printer? Hoe veranderen hierdoor de businessmodellen?
3D Print Magazine is het eerste magazine over 3D-printen in de Benelux dat zich specifiek op de brede maakindustrie richt. Naast het magazine is er nog de website Made-in-Europe, waar alles rondom industrieel 3D-printen een aparte plek krijgt.
Redactionele formule Informerend en inspirerend over 3D in de industrie: dat is de pay off van 3D Print Magazine. De woorden informerend en inspirerend vatten de redactieformule samen. Het blad informeert over de ontwikkelingen van de 3D-print technologie, de materialen, software- en hardware, scan- en meettechnologie. Het blad schetst de internationale ontwikkelingen, zowel op het vlak van de technologie als markten en businessmodellen. Daartoe onderhoudt de redactie contacten met kennisinstellingen zowel in de Benelux als Europa en bezoekt ze jaarlijks wereldwijd beurzen en congressen op het gebied van 3D-printen. Aan de hand van casestudies inspireert 3D Print Magazine de lezers. Voorbeelden uit de maakindustrie in heel Europa inspireren de lezer over toepassingsmogelijkheden die ook in zijn business toepasbaar zijn. Daarbij is de insteek voor de redactie om een realistisch beeld te schetsen. Zowel successen als ook de moeilijkheden die daarvoor overwonnen moesten worden, komen in de artikelen aan bod. Elke casestudy bevat eveneens informatie over voordelen voor de eindtoepassing van het 3D-geprint product. Hoewel de inhoud bovenaan staat, creëert de reactie in het blad volop ruimte voor beeldmateriaal. Juist bij een nieuwe technologie als 3D-printen werkt goed beeldmateriaal ondersteunend aan de tekst. Doelgroep USP's
Waarom de doelgroep niet zonder kan
|