Inloggen:      
    Wachtwoord vergeten?

MediaMakers »

Krant van de Aarde

Uit het Handboek Nederlandse Pers
St. Dag van de Aarde
Sarphatistraat 13
1017 WS Amsterdam
06-53332980
www.krantvandeaarde.nl

Oplage: 48345


Redactie:
redactie@krantvandeaarde.nl

Advertentieverkoop:
info@dagvandeaarde.nl


Door: Albert Poutsma, uitgever

De Krant van de Aarde is een uitgave van de stichting Dag van de Aarde. De stichting wil mensen enthousiasmeren voor een gezonde en duurzame levensstijl. Het biedt een aantrekkelijke redactionele mix van artikelen over voeding, wonen & leven, reizen, mode & cultuur.


Redactionele formule

Krant van de Aarde is een gratis uitgave voor bezoekers van biologische speciaalzaken, reiswinkels, wereldwinkels, natuurvoedings- supermarkten, eco-webshops, en andere gerelateerde winkels.

 

De gedreven redactie van de Krant van de Aarde is, net als haar doelgroep, de geijkte berichtgeving over duurzaamheid ontgroeid. Met scherpe verslaggeving, originele onderwerpkeuze en gedurfde columnisten daagt ze haar lezers uit om dieper te gaan: naar de realiteit achter het duurzaamheidscertificaat, de belangen achter het gelikte persbericht. Naar de gevolgen van de buitenlandse activiteiten van NGO, multinational en toerist. Die aanpak slaat aan.

 

 

USP's

  • Krant van de Aarde heeft de hoogste HOI gecontroleerde oplage in print in het duurzame segment
  • Krant van de Aarde kent unieke combinatiemogelijkheden tussen redactie en adverteren
  • Krant van de Aarde heeft een unieke distributie naar onder andere de ca. 500 biologische speciaalzaken
  • Krant van de Aarde werkt nauw samen met diverse partners waaronder de bio branche
  • Krant van de Aarde kent zeer interessante advertentie tarieven

 

Doelgroep

Vrouwen en mannen van 30+, hoger opgeleid, modaal/bovenmodaal. De doelgroep is geïnteresseerd in een duurzame leefstijl, koopt biologische producten, De keuze komt voort uit het streven naar zowel de eerlijke productiemethodes, de smaak als ook de gezondheid. Naast gezonde voeding kiest de doelgroep ook gezonde (natuurlijke cosmetica), andere duurzame producten en diensten zoals financiële diensten en reizen. Daarnaast komt een nieuwe lichting (licht) groene consumenten regelmatig in contact met de Krant van de Aarde. Deze groep “light users” is sterk groeiende en een deel gaat over tot regelmatiger gebruik van duurzame producten. De Krant spreekt beide doelgroepen aan.

 

Waarom de doelgroep niet zonder kan

De Krant van de Aarde gaat verder waar andere media ophouden. Met interessante artikelen, win-win acties, exclusieve voordelen voor de lezer, en uitvoerige achtergrondinformatie. Het bevestigt de lezer in zijn keuzes met name omtrent bio-voeding maar  inspireert ook om andere duurzame aspecten van het leven te verkennen waaronder mode, reizen, wonen,  inrichting, etc.

 

Voorbeelden van adverteerders

 Campina/ Ecomel, Aman Prana, Odin Groentetas, Terrasana, EkoPlaza, Gulpener, Zwitserland Tourisme, Ecolonie, Eigentijds Festival, Groene Vakantiegids, Landgoed Noordenhoek, Landgoed Old Putten, Yogiburi reisbureau, Incento BV, Shell, Tonzon, ASN bank, Triodos



 

 

 

 

« Vorige   Overzicht   Volgende »

 

Index
Inloggen
Zoekopdracht
PDF Link
MediaMarkt
Titelnieuws
MediaMakers
MediaFocus
 
(advertentie)