Inloggen:      
    Wachtwoord vergeten?

MediaMakers »

ZwembadBranche

Uit het Handboek Nederlandse Pers
LMCG, Leisure Media & Consultancy Group
Postbus 74
1777 ZH Hippolytushoef
www.lmcg.nl
www.zwembadbranche.nl

Oplage: 3889


Hoofdredacteur:
Mw. S.H. Post

Redactie:
info@zwembadbranche.nl
0227-593433

Advertentieverkoop:
info@lmcg.nl
0227-593433


Door: Raymond Leever, uitgever

ZwembadBranche is naast een vakblad een multimediaal en informatief platform voor de professionele zwembadbranche. Bedoeld voor iedereen die werkzaam is in deze branche en op de hoogte wil blijven van de laatste ontwikkelingen.


 

ZwembadBranche komt vijf keer per jaar in gedrukte vorm uit. Daarnaast benadert ZwembadBranche de markt met diverse digitale nieuwsbrieven, online enquêtes en netwerkbijeenkomsten. ZwembadBranche heeft als enige magazine in de branche het HOI keurmerk behaald.

 

ZwembadBranche 2.0

Met ZwembadBranche 2.0 wordt alle communicatie gebundeld en via de diverse kanalen uitgezet. Wij ontvangen dagelijks nieuws en andere berichten dat op de website geplaatst kan worden. Op basis van dit nieuws stellen wij maandelijks een nieuwsbrief samen. Daarnaast zijn wij zeer actief met social media. Zo hebben wij op LinkedIn diverse groepen met meer dan 2.500 actieve leden en worden al onze berichten ook via Twitter, Facebook en overige websites verspreid. De ‘traditionele’ uitgaven van ZwembadBranche worden zowel in gedrukte als digitale vorm aangeboden.

 

 

Doelgroep

Elk jaar nemen wij een lezersonderzoek af onder onze lezers. Uit het meest recente onderzoek is grofweg het volgende profiel van de lezers van ZwembadBranche samen te stellen. Onder onze lezers zitten net iets meer mannen (56%) dan vrouwen (44%). De gemiddelde leeftijd is 47,5 jaar. De meeste lezers zijn werkzaam in gemeentelijke accommodaties (22%) of accommodaties van exploitatiemaatschappijen (22%). 53% van de respondenten is beslissingsbevoegd. Gemiddeld wordt ZwembadBranche door 6 mensen gelezen. Als je dit doorrekent op de hele oplage van 3.896 dan wordt het magazine door ruim 23.000 mensen gelezen. 57% leest het magazine uitgebreid, 11% leest het magazine helemaal en 46% leest het grotendeels. Slechts 10% van de lezers gooien het magazine weg nadat ze het gelezen hebben. In de meeste gevallen (43%) komt het in de personeelsruimte te liggen. Een ruime meerderheid (88%) van de lezers is bekend met onze digitale uitgaven, toch geeft 65% de voorkeur aan de papieren versie.

 

 

« Vorige   Overzicht   Volgende »

 

Index
Inloggen
Zoekopdracht
PDF Link
MediaMarkt
Titelnieuws
MediaMakers
MediaFocus