Inloggen:      
    Wachtwoord vergeten?

MediaMakers »

LiveGuideNL

Uit het Handboek Nederlandse Pers
St. Muziek en Media
Emmastraat 10
6828 HE Arnhem
Postbus 720
6800 AS Arnhem
www.liveguide.nl

Oplage: 50000


Hoofdredacteur:
Dhr. S. Bersee

Redactie:
redactie@liveguide.nl

Advertentieverkoop:
sales@liveguide.nl


Door: Mark Postema, uitgever

Sinds 1 mei heeft Nederland weer een gratis landelijke muziekkrant: LiveGuideNL. Tien keer per jaar brengt LiveGuideNL de concertagenda’s van de belangrijkste Nederlandse poppodia, aangevuld met artikelen over en interviews met de bands en artiesten die in de aankomende periode in Nederland optreden.


De krant wordt in een oplage van 50.000 exemplaren gratis verspreid via ruim 350 distributiepunten en is ook online te lezen op de website www.liveguide.nl.


LiveGuideNL is een persoonlijk initiatief van drie ervaren bladenmakers en wordt onder de vlag van een stichting gemaakt in samenwerking met een grote groep jonge journalisten en fotografen, die veelal net zijn afgestudeerd. Het lijkt wellicht ouderwets om in deze tijd van steeds verder gaande digitalisering een krant (op tabloidformaat) te lanceren, maar uit doelgroeponderzoek en gesprekken met de podia bleek dat een ‘tastbaar medium’ dat ook op de locaties zelf te vinden is, met node werd gemist.


De reacties op het eerste nummer zijn uitermate lovend en de tweede editie (het juni-nummer) verschijnt eind mei.

 

Redactionele formule

Met een redactionele inhoud die ‘scherp, urgent en lichtelijk rebels’ is, richt LiveGuideNL zich op de jonge muziekliefhebber en festivalbezoeker. Ondanks dat het een gratis medium betreft, wordt de journalistieke lat hoog gelegd en qua tone-of-voice heeft de krant de nodige raakvlakken heeft met Britse bladen als NME. Daarnaast heeft LiveGuideNL een belangrijke agendafunctie door de publicatie van de programma’s van de belangrijkste Nederlandse poppodia.

 

USP's

  • Het enige gratis papieren medium over popmuziek in Nederland
  • Distributie in een hoge oplage van 50.000 stuks via ruim 350 verspreidingspunten (podia, platenwinkels, oefenruimtes, muziekopleidingen, muziekwinkels, muziekcafés en ‘hippe’ koffietentjes en kapperzaken etc.)
  • Bevat de agenda’s van de belangrijkste Nederlandse poppodia
  • Journalistiek hoogwaardig en door rebelse en licht humoristische toon ook ‘lekker om te lezen’
  • Het enige Nederlandse muziekblad dat zich specifiek op jongeren richt

 

Doelgroep

Jongeren tussen 18-35 jaar die regelmatig een concert en/of festival bezoeken.

 

Waarom de doelgroep niet zonder kan

LiveGuideNL is hét medium om op de hoogte te blijven van wat er in de aankomende periode op de Nederlandse podia en festivals speelt, de krant is lekker om te lezen en houdt je op de hoogte van wat er nu ‘hot’ is.
 


 

 

 

« Vorige   Overzicht   Volgende »

 

Index
Inloggen
Zoekopdracht
PDF Link
MediaMarkt
Titelnieuws
MediaMakers
MediaFocus
 
(advertentie)