Inloggen:      
    Wachtwoord vergeten?

TitelNieuws »

Vakbladen.com broedplaats voor nieuwe idee├źn



De nieuwe uitgeefcombinatie Vakbladen.com BV uit Zwolle en Den Haag lanceert de komende 12 maanden een groot aantal nieuwe producten.


Het gaat goed met Vakbladen.com, de nieuwe uitgeeforganisatie van mediaondernemer Rik Stuivenberg. Niet alleen boekte het bedrijf in het eerste jaar van haar bestaan een positief resultaat, zomer 2017 kan worden vastgesteld dat de beoogde plannen realiteit worden. Dit najaar worden de eerste nieuwe producten gelanceerd.

 

Begin 2016 startte Vakbladen.com met de overname van 8 tijdschriften van Eisma Business Media, waaronder het Foodcluster. Kort daarna werd DEFOTOGRAAF overgenomen. In juli 2016 volgden Bèta Publishers en Archer Media. Per 1 september werd European Magazine Distribution (EMD) Nederland toegevoegd en tenslotte werden in november Nijgh Periodieken en It’s Amazing Business Communication geacquireerd. Vakbladen.com heeft op dit moment 65 fte’s in dienst en is door de actieve acquisitiestrategie gegroeid met meer dan 50 medewerkers. Ook de omzet is sinds de start procentueel sterk gestegen en ondanks de snelle groei is er winst gerealiseerd over 2016.

 

Volgens commercieel directeur Sijmen Philips heeft Rik Stuivenberg geweldige stappen gezet met deze acquisities. “In zo’n korte tijd een nieuwe uitgeefcombinatie neerzetten, samengesteld uit drie bedrijven, dat is geen sinecure. En het begint allemaal nog te lopen ook. Stuivenberg zet volop in op nieuwe media en de organisatie van events. Bij de meeste titels zijn nieuwe producten, websites, nieuwsbrieven en events in voorbereiding. Najaar 2017 kunnen we bijvoorbeeld de eerste nieuwe evenementen verwachten”. Stuivenberg: “Om er een paar te noemen: we starten deze zomer met een business meeting met het 20-jarig bestaan van Bakkers in Bedrijf, marktleider in de bakkerijsector. In het najaar volgen een congres over octrooien bij Technisch Weekblad, het Maritiem Energy Transition Event bij Maritiem Nederland en de Houtwereld Praktijkdag.

 

Volgens eigenaar Rik Stuivenberg stond 2016 in het teken van acquisitie en integratie. “Door onze acquisities hebben we in alle disciplines vakmensen in huis gekregen. Deze nieuwe Vakbladen.com medewerkers hebben de integratie vorm en inhoud gegeven”, aldus Stuivenberg. “Het is een groot compliment aan zowel de oorspronkelijke als de nieuwe medewerkers dat de snelle groei en integratie van de verschillende uitgeverijen heeft geresulteerd in dit positieve financiële resultaat. De ontwikkelingen van de uitgeefteams en de nieuwe plannen geven alle reden om positief te zijn over de toekomst.” 2017 en 2018 moeten de jaren worden van de lancering van nieuwe ideeën en producten en volgens Stuivenberg is de rij met plannen lang. “Het is mooi te merken dat het enthousiasme bij de mensen groot is. Sinds lang kan er weer echt ondernomen worden, en dat is voor iedereen winst".

 

 

« Vorige   Overzicht   Volgende »

 

Index
Inloggen
Zoekopdracht
PDF Link
MediaMarkt
Titelnieuws
MediaMakers
MediaFocus
Nieuwsbrief
 
(advertentie)