Inloggen:      
    Wachtwoord vergeten?

MediaMarkt »

Netto radioreclamebestedingen afgenomen 


 

De netto radioreclamebestedingen in het derde kwartaal komen 2,5 miljoen euro lager uit dan in dezelfde periode vorig jaar.


Dit blijkt uit cijfers van het Radio Advies Bureau (RAB). De spotbestedingen in het derde kwartaal van 2015 komen uit op 39,5 miljoen euro, een daling van 2,8 miljoen. De non-spotbestedingen stegen in het derde kwart van dit jaar met 0,3 miljoen naar bijna 2,6 miljoen euro. In totaal werd in deze periode ruim 42 miljoen euro besteed aan radioreclame.

 

Retail is veruit de grootste branche op radio. De tweede plaats is voor transport. Deze twee branches hebben in het derde kwartaal van dit jaar respectievelijk 16,7 en 15,4 procent meer op radio besteed. Financiële dienstverlening, de nummer drie qua branches, is juist flink gedaald
(16,6 procent). Zowel het aantal adverteerders als het aantal luisteraars nam toe.

 

Klik hier voor het hele persbericht van het RAB

 

 

« Vorige   Overzicht   Volgende »

 

Index
Inloggen
Zoekopdracht
PDF Link
MediaMarkt
Titelnieuws
MediaMakers
MediaFocus