Inloggen:      
    Wachtwoord vergeten?

MediaMarkt »

Ergernissen bij internetadvertenties 


 

Internetadvertenties wekken bij de Nederlandse consument vooral veel irritatie op omdat het er gewoon 'te veel zijn'.


Dat blijkt uit een onderzoeksrapport dat onlangs is gepubliceerd door IAB Nederland. Het onderzoek is uitgevoerd door Mediabrands Marketing Sciences.

 

De consument stoort zich vooral aan advertenties die niet kunnen worden weggeklikt (59%), de website helemaal afdekken (54%) en met geluid starten (41%).

 

Ondanks dat 69 procent van de ondervraagden begrijpt dat websites afhankelijk zijn van advertentie-inkomsten, heeft 32 procent van de Nederlandse bevolking wel eens adblockers gebruikt. Daarvan heeft 12 procent de installatie hiervan inmiddels weer ongedaan gemaakt. Slechts 2 procent van de adblock-gebruikers is bereid te betalen voor content.

 

Klik hier voor alle resultaten en conclusies die zijn gebundeld in het Adblockers-onderzoek.

 

 

  Overzicht   Volgende »

 

Index
Inloggen
Zoekopdracht
PDF Link
MediaMarkt
Titelnieuws
MediaMakers
MediaFocus