Inloggen:      
    Wachtwoord vergeten?

MediaMarkt »

Onlinebestedingen met ruim 18 procent gegroeid 


 

De onlinebestedingen van Nederlandse consumenten zijn in het eerste half jaar van 2015 met ruim 18 procent gestegen.


Dit blijkt uit cijfers van de Thuiswinkel Markt Monitor. Dit onderzoek naar online consumentenbestedingen in Nederland wordt uitgevoerd door GfK in opdracht van Thuiswinkel.org.

 

In de eerste zes maanden van dit jaar werd 7,96 miljard euro uitgegeven aan online aankopen van producten en diensten. In het eerste half jaar van 2014 was dat 6,72 miljard. Aan de aankoop van producten zoals telecom, elektronica en kleding werd 3,91 miljard euro uitgegeven. De overige 4,05 miljard ging naar aankoop van diensten zoals vliegtickets en verzekeringen.

 

Opvallend in het tweede kwartaal is de sterke groei in de onlinebestedingen aan sport- en recreatieartikelen. Ten opzichte van Q2 van vorig jaar stegen deze onlinebestedingen met maar liefst 48 procent. Sportevenementen als de Tour de France, waarvan de start in Nederland plaatsvond, het WK beachvolleybal en het WK vrouwenvoetbal, waar de Nederlandse media veel aandacht aan besteedden, lijken hier hun effect te hebben.

 

Klik hier voor het hele persbericht en meer informatie.

 

 

« Vorige   Overzicht   Volgende »

 

Index
Inloggen
Zoekopdracht
PDF Link
MediaMarkt
Titelnieuws
MediaMakers
MediaFocus