Inloggen:      
    Wachtwoord vergeten?

MediaMarkt »

Bruto Mediabestedingen gestegen 


 

De bruto mediabestedingen zijn in het eerste kwartaal van 2010 uitgekomen op 1,3 miljard Euro.


Dat is een stijging van 5,6 procent ten opzichte van dezelfde periode in 2009.

 

Dit blijkt uit het nieuwe Kwartaalrapport Bruto Mediabestedingen van onderzoeksbureau Nielsen. De vier grootste mediumtypen Televisie, Dagbladen, Folders en Radio noteerden allemaal een groei over de eerste drie maanden van 2010.

 

Binnen Audiovisuele media was Bioscoop de enige van de drie mediumtypen die een daling liet zien over het eerste kwartaal met een terugloop van  28.3 procent tot 2 miljoen Euro. Radio en Televisie groeiden met respectievelijk 6,1 en 3,6 procent.

 

Binnen printmedia noteerden alleen de dagbladen een groei met een stijging van 14,1 procent. Hoewel de  bruto mediabestedingen bij de Vaktijdschriften (-13,9) en Publiekstijdschritften (-5,2) opnieuw daalden, lijkt deze daling wel af te nemen. Dit in tegenstelling tot  Sponsored Magazines dat met een daling van 25,8 procent steeds verder wegzakt.

 

Klik hier voor meer cijfers uit het rapport van Nielsen.

 

 

 

« Vorige   Overzicht   Volgende »

 

Index
Inloggen
Zoekopdracht
PDF Link
MediaMarkt
Titelnieuws
MediaMakers
MediaFocus