Inloggen:      
    Wachtwoord vergeten?

MediaMarkt »

STIVA komt met jongerenpanel 


 

Stichting Verantwoord Alcoholgebruik (STIVA) is gestart met een jongerenpanel dat commercials zal beoordelen.


Dit panel zal, naast de huidige toetsingscommissie, de televisie-, radio- en bioscoopcommercials gaan beoordelen aan de hand van de Reclamecode voor Alcoholhoudende dranken (RvA). Het jongerenpanel bestaat uit vijf studenten tussen de 18 en 22 jaar die de opleiding Communicatiewetenschappen of Politicologie volgen.

 

Alle TV-, radio- en bioscoopcommercials die in Nederland worden uitgezonden, worden vooraf getoetst aan de RvA. Dit gebeurt sinds 2005 door een commissie die bestaat uit vertegenwoordigers van de branche en drie onafhankelijke deskundigen. Door de toevoeging van het jongerenpanel ontstaat een beter beeld van wat jongeren van de reclame-uitingen vinden.

 

De adviezen van het jongerenpanel en de commissieleden worden geregistreerd, zodat de verschillen in de beoordelingen inzichtelijk gemaakt kunnen worden.

 

Klik hier voor het hele persbericht van STIVA.

 

 

 

« Vorige   Overzicht   Volgende »

 

Index
Inloggen
Zoekopdracht
PDF Link
MediaMarkt
Titelnieuws
MediaMakers
MediaFocus