Inloggen:      
    Wachtwoord vergeten?

MediaMarkt »

Nederlanders blijven de krant trouw 


 

Nederlandse consumenten bezuinigen niet op hun abonnement op de krant.


Dat blijkt uit onlangs door NOM gepubliceerde cijfers van de NOM-printmonitor. Dit rapport bevat de bereikcijfers van dagbladen en tijdschriften.

 

Ondanks het steeds groeiende media-aanbod wordt de krant nog trouw gelezen. Ook het toenemende bezoek aan websites van dagbladen heeft daar geen invloed op. In 2009 lazen 9,4 miljoen mensen dagelijks een krant. Dat is, net als in 2008, 68 procent van de Nederlanders.

 

De nieuwe cijfers laten bovendien zien dat  krantenlezers nog steeds in alle doelgroepen ruim vertegenwoordigd zijn. In elke categorie ziet minimaal de helft dagelijks de krant. De betaalde dagbladen zagen het aantal lezers zelfs licht toenemen, terwijl de gratis dagbladen iets minder lezers trokken.

 

Klik hier voor meer cijfers van de NOM-printmonitor.

 

 

« Vorige   Overzicht   Volgende »

 

Index
Inloggen
Zoekopdracht
PDF Link
MediaMarkt
Titelnieuws
MediaMakers
MediaFocus