Inloggen:      
    Wachtwoord vergeten?

MediaMarkt »

Einde aan daling personeelsadvertenties 


 

Het lijkt erop dat er een einde is gekomen aan de daling in het aantal personeelsadvertenties in Nederland.


Dat blijkt uit cijfers van onderzoeksbureau Nielsen.

Het onderzoek registreerde personeelsadvertenties in ruim duizend media waaronder de landelijke en regionale dagbladen, vak- en managementbladen en een aantal belangrijke vacaturesites.

 

Het aantal personeelsadvertenties in het derde kwartaal van 2009 daalde met 49 procent ten opzichte van dezelfde periode in 2008. Dat percentage  ligt 4,5 procent lager dan in het tweede kwartaal van 2009 toen er nog een daling van 53,5 procent werd genoteerd.

 

In het derde kwartaal was de daling het grootst bij de vak- en managementbladen. Met -56,2 procent is dit het enige mediumtype waarvan de daling verder is toegenomen ten opzichte van het tweede kwartaal. In het eerste kwartaal werd bij dit mediumtype nog de minste daling (-35,2 procent) genoteerd.

 

Klik hier voor meer uitkomsten van het onderzoek.

 

 

 

« Vorige   Overzicht   Volgende »

 

Index
Inloggen
Zoekopdracht
PDF Link
MediaMarkt
Titelnieuws
MediaMakers
MediaFocus