Inloggen:      
    Wachtwoord vergeten?

MediaMarkt »

Daling bruto mediabestedingen neemt af 


 

Het gaat steeds beter met de bruto mediabestedingen.


Dat blijkt uit de onlangs gepubliceerde oktoberversie van Ad Market Trend, het maandelijkse rapport van onderzoeksbureau Nielsen over de ontwikkelingen in de Nederlandse media- en reclamemarkt.

 

In oktober werd slechts een kleine daling van 1,7 procent genoteerd, terwijl er een maand eerder nog sprake was van de grootste daling van 2009. Bij de vaktijdschriften zag het er wel somber uit. Daar was sprake van een daling van 24,7 procent. Vaktijdschriften is daarmee het enige type medium dat het hele jaar door te maken heeft met een daling van de mediabestedingen.

 

Bij out of Home vond, met 26.1 procent, de grootste stijging plaats van de bruto mediabestedingen. Ook bioscoop en dagbladen zaten in de lift. Dagbladen lieten zelfs voor de vierde opeenvolgende maand een stijging zien.

 

Klik hier voor het volledige rapport.

 

 

 

« Vorige   Overzicht   Volgende »

 

Index
Inloggen
Zoekopdracht
PDF Link
MediaMarkt
Titelnieuws
MediaMakers
MediaFocus