Inloggen:      
    Wachtwoord vergeten?

TitelNieuws »

Straatnieuws krijgt 'glossy' zusje



Straatnieuwsverkopers in Utrecht en Amsterdam gaan op 'sjiek'. Zij verkopen vanaf 11 oktober, naast hun gewone straatnieuwskrant, het eerste nummer van een nieuw tijdschrift. Een glossy genaamd: STRAAT.


De hoofdredacteur van Straatnieuws in Utrecht, Frank Dries, liet weten dat het gaat om een proef met 20.000 exemplaren. Daarin staan interviews (met onder onderen Claudia de Brey, Trijntje Oosterhuis, A.L. Snijders), columns (Arnon Grunberg), mode, koken, reizen, opinie en andere glossy-onderwerpen.

De nieuwe glossy gaat 5 euro kosten, waarvan 2,50 voor de verkoper is. Een 'gewone' straatnieuws kost 2 euro, waarvan 90 cent voor de verkoper is.

Als STRAAT aanslaat, moet het een magazine worden dat vier keer per jaar gaat uitkomen. Dan zal het ook in de steden Haarlem, Den Haag en Rotterdam worden aangeboden. Volgens Dries is het concept in Scandinavië al een groot succes.

De straatnieuwskrant en de glossy worden uit eigen middelen gefinancierd. In de STRAAT staan advertenties van lokale ondernemers.

 

 

« Vorige   Overzicht   Volgende »

 

Index
Inloggen
Zoekopdracht
PDF Link
MediaMarkt
Titelnieuws
MediaMakers
MediaFocus