Inloggen:      
    Wachtwoord vergeten?

TitelNieuws »

Koninklijke BDU neemt uitgaven WCGO over



Koninklijke BDU Uitgevers neemt de uitgaven van de Weekblad Combinatie Gelderland Overijssel (WCGO) over. Het gaat om negen titels (sommige in meerdere edities) in de Gelderse Achterhoek en in het zuiden van Overijssel, die vanaf vrijdag 9 maart door de Koninklijke BDU worden uitgegeven.


Vanaf maandag 12 maart worden bijna alle titels gedrukt in Barneveld. Eén titel blijft gedrukt worden in de drukkerij van Janssen in Dinxperlo. Het gaat in totaal om een oplage van ongeveer 250.000 exemplaren per week.

WCGO is onderdeel van de bedrijvengroep van Paul Janssen senior (de andere bedrijven van Janssen in de groep continueren overigens hun activiteiten). Dinsdag 28 februari vroeg en verkreeg de uitgeverij uitstel van betaling. Op 9 maart is de surseance van betaling overgegaan in een faillissement. De kranten en websites zijn nu overgenomen door de Koninklijke BDU, die ze gaat exploiteren vanuit het uitgeefcluster Lokale Nieuwsmedia (LNM) van Koninklijke BDU Uitgevers.

 

De nieuwe geworven activiteiten worden geëxploiteerd vanuit Lokaal Optimaal b.v., inmiddels een honderd procent dochter van de Koninklijke BDU. Vanuit het failliete WCGO zijn ongeveer twintig medewerk(st)ers gevraagd om in dienst te treden bij de Koninklijke BDU. Het gaat om fulltime en parttime medewerk(st)ers in verkoop- en redactiefuncties.

 

Volgens algemeen directeur Ton Roskam is het verwerven van de WCGO-titels van strategisch belang voor het uitgeefcluster LNM. ,,Dit merkenpakket past binnen de strategie van de uitgeverij om te komen tot uitbreiding van het aantal lokale merken.'' Roskam wijst er op dat de titels en de regio waarin deze verschijnen veel kansen biedt. Om die te benutten zal er veel tijd, aandacht en energie in gestoken moeten worden. ,,WCGO heeft een moeilijke tijd achter de rug en dat zie je ook af aan de kranten. Daar kunnen wij verbetering in brengen. Ook de internetactiviteiten gaan we naar een hoger plan tillen. En dan zijn er nog de mogelijkheden van de overige merkextensies, zoals lezerspassen, apps en business events. Heel veel potentie dus.''

 

 

« Vorige   Overzicht   Volgende »

 

Index
Inloggen
Zoekopdracht
PDF Link
MediaMarkt
Titelnieuws
MediaMakers
MediaFocus