Inloggen:      
    Wachtwoord vergeten?

TitelNieuws »

Rijksmuseum stopt met OOG



Het Rijksmuseum stopt volgend jaar met het magazine OOG. In NRC Handelsblad vertelt directeur Wim Pijbes dat het verdwijnen van het blad een gevolg is van de bezuinigingen die het museum moet doorvoeren.


Pijbes: ‘Als je minder geld hebt moet je pijnlijke keuzes maken. OOG kostte ons 300.000 euro per jaar aan directe kosten. Daar kwam nog zo’n 200.000 euro aan indirecte kosten bij.’ Hoofdredacteur Xandra van Gelder vindt het ‘verschrikkelijk’ dat OOG wordt opgeheven. ‘We waren er met Studio Room in geslaagd een laagdrempelig blad over kunst en geschiedenis te maken op een manier die het Rijksmuseum ontstofte. En in de opmaat naar de heropening van het museum lieten we de collectie op een andere manier zien.’ OOG won in 2008 de Mercur voor Lancering van het Jaar op het jaarlijkse TijdschriftenGala. Deze maand kreeg het blad nog de Mercur voor Artdirection van het Jaar. Eind februari verschijnt het laatste nummer.

 

Bron: NRC Handelsblad/Villamedia

 

 

« Vorige   Overzicht   Volgende »

 

Index
Inloggen
Zoekopdracht
PDF Link
MediaMarkt
Titelnieuws
MediaMakers
MediaFocus