Inloggen:      
    Wachtwoord vergeten?

TitelNieuws »

HOI-cijfers over 2007 bekend



Uit de nieuwe HOI-cijfers over 2007, die 13 mei zijn gepubliceerd, is gebleken dat met name de glossy vrouwenbladen, weekbladen voor vrouwen en de landelijke kranten te kampen hebben met oplagedalingen.


 

Hoewel zelfs gerenommeerde titels als Libelle en Margriet een daling van de oplage ondervinden, heeft het tijdschrift Glossy de grootste daling te verwerken gekregen. De oplage daalde van 133.700 in 2006 naar 111.185 in 2007. Ook Glamour zakte naar een oplage van  144.000, waar deze in 2006 nog 155.000 bedroeg. De lanceringen van nieuwe titels als Grazia en Gala is vermoedelijk debet aan deze oplagedalingen.

 

Ook de landelijke kranten bleven niet gespaard. De oplage van de Telegraaf daalde van 714.563 naar 703.584, hoewel de Telegraaf op Zondag een oplagestijging van 669.431 naar 674.705 onderging. De oplage van  De Volkskrant (van 284.801 naar 272.884 exemplaren) en NRC Handelsblad (van 239.211 naar 229.285) daalde eveneens. Stijgers waren er onder de dagbladen ook te vinden: Trouw ging van 108.435 naar 109.225 en het Financieele Dagblad wist een stijging van 58.350 naar 62.372 te realiseren. Alle gratis in Nederland verspreide landelijke kranten hadden met oplagestijgingen te maken, waarbij aangetekend moet worden dat er van DAG geen HOI-cijfers over 2007 bekend zijn.

 

 

« Vorige   Overzicht   Volgende »

 

Index
Inloggen
Zoekopdracht
PDF Link
MediaMarkt
Titelnieuws
MediaMakers
MediaFocus
 
(advertentie)