Inloggen:      
    Wachtwoord vergeten?

TitelNieuws »

Uitgeverij Eisma koopt Houtwereld



Het marktleidende branchevakblad Houtwereld, met zijn aanverwante uitgaven en activiteiten, wordt per 1 januari 2019 door Eisma Media Groep overgenomen van uitgeverij Vakbladen.com.


Houtwereld verschijnt in print 19 keer per jaar. Het onafhankelijke, journalistieke vaktijdschrift Houtwereld bestaat al 71 jaar en informeert zijn lezers over het laatste nieuws en ontwikkelingen op de nationale en internationale houtmarkt.

 

Ook wordt geschreven over actualiteiten in het bedrijfsleven, milieu, duurzaam ondernemen, trends en over nieuwe producten en technologieën. Enkele voorbeelden van dat laatste zijn modificeren, acetyleren, hout-kunststofcomposieten, kruislaaghout en engineered producten.

 

Houtwereld manifesteert zich tevens via andere mediakanalen, zoals de website, nieuwsbrieven, diverse social media en events. Bekend zijn de Houtwereld Praktijkdag (een belangrijk evenement voor vakmensen uit de branche dat jaarlijks ruim 400 bezoekers en 30 standhouders samenbrengt) en de jaarlijkse wedstrijd Houtwereld Topleverancier.
 

Vakbladen.com verkoopt haar merk Houtwereld omdat zij zich wil concentreren op een aantal clusters van vakgebieden. Hoewel Houtwereld een sterk renderend merk is, valt zij niet binnen één van die clusters en is de titel binnen de uitgeverij een stand-alone merk. Het merk is volgens Vakbladen.com en Eisma Media Groep sterker binnen het cluster van bouwbladen van de laatste uitgeverij.


Per 1 januari 2019 wordt de uitgave toegevoegd aan het portfolio van dochterbedrijf Eisma Bouwmedia te Doetinchem, onder andere uitgever van Bouwwereld, ArchitectuurNL en de Aannemer.


Deze acquisitie is een complementaire versterking van de bouwportfolio en opnieuw een uitbreiding van de B2B-merken van de Eisma Media Groep.

 

 

« Vorige   Overzicht   Volgende »

 

Index
Inloggen
Zoekopdracht
PDF Link
MediaMarkt
Titelnieuws
MediaMakers
MediaFocus
 
(advertentie)