Inloggen:      
    Wachtwoord vergeten?

TitelNieuws »

Fusie HOI en NOM



HOI en NOM gaan per 1 januari 2015 fuseren. De besturen van beide organisaties zijn hierover tot overeenstemming gekomen. Onder de vertrouwde naam NOM gaat de nieuwe organisatie zowel bereik als oplage van dagbladen en tijdschriften rapporteren. De
naam HOI zal voortleven als keurmerk voor gecertificeerde oplage.


Met ingang van 1 januari 2015 zullen de activiteiten rond het verzamelen, controleren en rapporteren van oplagecijfers worden ondergebracht bij de Stichting Nationaal Onderzoek Multimedia (NOM). Het samenbrengen van activiteiten rond oplage en bereik van dagbladen en tijdschriften moet leiden tot meer synergie voor mediamerken en een efficiëntere inrichting van de organisatie. Het bestuur van NOM wordt aangepast aan de nieuwe situatie.

 

Vanaf 1 januari zal een verdere vereenvoudiging van de registratie van print oplagecijfers worden doorgevoerd. Ook de publicatievorm zal per 2015 worden aangepast: de kwartaalrapporten komen te vervallen. Het kwartaalcijfer wordt vervangen door een Moving Annual Total (MAT). Dit MAT is een voortschrijdend gemiddelde van het oplagecijfer over het laatste jaar en wordt minimaal vier keer per jaar geactualiseerd. Eens per jaar worden de cijfers na accountantscontrole gecertificeerd.

 

NOM werkt op dit moment aan een nieuwe opzet voor het verzamelen en rapporteren van digitale oplage van dagbladen en tijdschriften.

 

De publicatie van de oplages over het derde en vierde kwartaal 2014 en jaarrapportage van de gecertificeerde cijfers over 2014 zullen nog op de huidige manier geschieden. Vanaf 2015 zal de oplageregistratie volgens de nieuwe standaard door NOM worden verzorgd.

 

 

« Vorige   Overzicht   Volgende »

 

Index
Inloggen
Zoekopdracht
PDF Link
MediaMarkt
Titelnieuws
MediaMakers
MediaFocus