Inloggen:      
    Wachtwoord vergeten?

MediaMarkt »

SPOT verwacht stijging televisiereclame 


 

De bestedingen voor televisiereclame zijn in 2009 met 8,7 procent gedaald ten opzichte van het voorgaande jaar.


Dat blijkt uit de jaarcijfers over 2009 van SPOT, het Nederlandse kenniscentrum voor televisiereclame.

 

In 2008 werd er nog 855 miljoen euro uitgegeven. Het afgelopen jaar zakte dit naar 781 miljoen. Deze daling betrof niet elke branche. Met name dagelijkse producten voor eten, drinken en lichaamsverzorging werden juist meer aangeprezen. Dit in tegenstelling tot producten uit de banken- en verzekeringswereld en de auto- en uitzendbranche. Bij de supermarkten bleven de bestedingen ongeveer gelijk.

 

Ondanks de teruggang van de totale bestedingen is het aandeel van televisie in de communicatiemarkt gegroeid. Daarom verwacht SPOT voor 2010 een lichte stijging van de bestedingen. Een van de belangrijkste redenen voor die verwachting is de groei van het aantal digitale zenders en de vele investeringen die televisie-exploitanten de afgelopen tijd in hun product hebben gestoken. Eveneens van grote invloed zijn de twee grote sportevenementen die in 2010 plaatsvinden: De Olympische Winterspelen en het WK voetbal. Dergelijke evenementen zijn altijd goed voor extra bestedingen.

 

Klik hier voor meer informatie uit het jaarrapport van SPOT.

 

 

« Vorige   Overzicht   Volgende »

 

Index
Inloggen
Zoekopdracht
PDF Link
MediaMarkt
Titelnieuws
MediaMakers
MediaFocus