Inloggen:      
    Wachtwoord vergeten?

MediaMarkt »

Mediabestedingen VS met 9 procent gedaald 


 

De bruto mediabestedingen zijn in 2009 in de Verenigde Staten harder gedaald dan in Nederland.


Dat blijkt uit voorlopige cijfers van The Nielsen Company, het internationale onderzoeksbureau waar het Nederlandse Nielsen Media een onderdeel van is.

 

Voor 2009 werd in de Verenigde Staten een daling van 9 procent genoteerd. In Nederland daalden de bruto mediabestedingen in 2009 met 3,1 procent. Het was het zesde achtereenvolgende kwartaal dat de mediabestedingen in de Verenigde Staten daalden. Wel waren er in het laatste kwartaal van 2009 tekenen van herstel zichtbaar. Over de eerste zes maanden van het afgelopen jaar werd in de Verenigde Staten nog een daling van 15,4 procent gerapporteerd. Het is vooral aan het laatste kwartaal te danken dat de eindstand van 2009 op ‘slechts’ 9 procent uitkomt.

 

Ook in Nederland lijkt de advertentiemarkt zich enigszins te herstellen. In Nederland werd in het vierde kwartaal een herstel van 0,9 procent genoteerd. In de eerste drie kwartalen van 2009 namen de bruto mediabestedingen af. Binnenkort verschijnt het volledige Jaarrapport Bruto Mediabestedingen 2009.

 

Klik hier voor het persbericht over de mediabestedingen in de Verenigde Staten en klik hier voor het persbericht over de mediabestedingen in Nederland.

 

 

 

« Vorige   Overzicht   Volgende »

 

Index
Inloggen
Zoekopdracht
PDF Link
MediaMarkt
Titelnieuws
MediaMakers
MediaFocus