Inloggen:      
    Wachtwoord vergeten?

MediaMarkt »

Display adverteren groeit het hardst 


 

De omzet in display adverteren is voor het eerst sinds de economische crisis met dubbele cijfers gestegen.


Deze vorm van adverteren is het eerste halfjaar van 2014 gegroeid met 16 procent ten opzichte van dezelfde periode een jaar eerder. Dit blijkt uit de Online Ad Spend Study die Deloitte heeft uitgevoerd in opdracht van IAB Nederland, de brancheorganisatie voor de digitale advertising en interactieve marketingindustrie.

 

Binnen display is mobile, met een groei van 72 procent, het snelstgroeiende medium. Het snelstgroeiende format binnen display advertising is video. Het afgelopen jaar groeide de omzet van online adverteren via video's met 46 procent ten opzichte van het eerste halfjaar van 2013.

 

Niet alleen display adverteren groeit, maar ook de totale online advertentiemarkt laat een sterke groei van 14 procent zien. Dit resulteerde in een omzet van 701 miljoen euro.

 

Klik hier voor het hele persbericht en om het rapport te downloaden.

 

 

« Vorige   Overzicht   Volgende »

 

Index
Inloggen
Zoekopdracht
PDF Link
MediaMarkt
Titelnieuws
MediaMakers
MediaFocus
 
(advertentie)