Inloggen:      
    Wachtwoord vergeten?

MediaMarkt »

Print blijft belangrijk voor zakelijke beslissers 


 

Zakelijke beslissers in Nederland lezen nog steeds bijna evenveel papieren dagbladen en tijdschriften als twee jaar geleden.


Daarnaast raadpleegt de decision maker steeds meer digitale kanalen. Hierdoor is het totale gemiddelde bereik van de gemeten mediamerken hoger dan twee jaar geleden. Voor sommige mediamerken zorgen de digitale middelen voor een verdubbeling van het gemiddelde bereik. Dit blijkt uit de onlangs gepubliceerde Decision Makers Survey (DMS) 2014-2015 van de Stichting DMS.

 

Gemiddeld leest 36 procent een zakelijk mediamerk uitsluitend op papier, gebruikt 18 procent uitsluitend een digitaal kanaal en komt 46 procent van de beslissers in contact met het medium via zowel papier als digitaal.

 

De digitale voorsprong ten opzichte van de gewone consument is de laatste jaren overeind gebleven. Ook Facebook wordt vaak gebruikt en het LinkedIn gebruik ligt onder zakelijke beslissers vele malen hoger dan onder de groep consumenten. Opvallend is dat beslissers uit het MKB de voorkeur geven aan Facebook, terwijl beslissers uit de Groot Zakelijke Markt eerder voor LinkedIn kiezen.

 

Klik hier voor meer informatie en het hele persbericht.

 

 

« Vorige   Overzicht   Volgende »

 

Index
Inloggen
Zoekopdracht
PDF Link
MediaMarkt
Titelnieuws
MediaMakers
MediaFocus