MediaMarkt » |
Bruto mediabestedingen in maart gestegen |
|||
|
De bruto mediabestedingen zijn in maart 2012 toegenomen met 1,3 procent ten opzichte van dezelfde maand vorig jaar. Dat blijkt uit de Ad Market Trend maart 2012, het maandelijkse rapport van onderzoeksbureau Nielsen over de ontwikkelingen in de Nederlandse media- en reclamemarkt. In totaal bedroegen de bruto mediabestedingen in maart van dit jaar 506 miljoen euro.
In het printcluster noteerden dagbladen de grootste groei. Ondanks dat het aantal advertenties afnam, nam het totale aantal advertentiepagina’s wel toe. Er worden minder advertenties geplaatst, maar wel grotere formaten.
Publiekstijdschriften hebben de vorige maand positief ingezette trend voortgezet in maart en noteerden een toename van 3,5 procent. Sponsored magazines zat deze maand 14,7 procent onder het niveau van 2011 en ook vaktijdschriften eindigden negatief met een daling van 1,4 procent.
Klik hier voor het hele rapport van bureau Nielsen.
|