Inloggen:      
    Wachtwoord vergeten?

MediaMarkt »

Radioreclame effectief 


 

Reclamecampagnes waarbij gebruik wordt gemaakt van radio zijn effectiever dan die waarbij aan dit medium voorbijgegaan wordt.


Dat blijkt uit het onderzoeksinstrument AdMeasure van Ster waarmee, in samenwerking met MarketResponse, onderzoek werd gedaan naar de effectiviteit van radio in de mediamix met televisie. Campagnes met radio in de mediamix zorgen voor gemiddeld 15 procent meer groei op spontane merkbekendheid en gemiddeld 39 procent meer groei op boodschapoverdracht dan campagnes zonder radio.

 

In het onderzoek zijn verschillende kijkersgroepen gedefinieerd. Het blijkt dat je bij elke kijkersgroep effect laat liggen als je radio niet inzet. Zowel bij de lichte als de gemiddelde tv-kijker is het inzetten van radio effectief voor bekendheids-, imago- en voorkeursdoelstellingen. Bij zware tv-kijkers wordt ook nog extra effect gerealiseerd, maar dan alleen op bekendheidsdoelstellingen.

 

Klik hier voor het hele persbericht.

 

 

« Vorige   Overzicht   Volgende »

 

Index
Inloggen
Zoekopdracht
PDF Link
MediaMarkt
Titelnieuws
MediaMakers
MediaFocus