Inloggen:      
    Wachtwoord vergeten?

MediaMarkt »

Internet wint van TV 


 

Europese jongeren in de leeftijdscategorie 16-24 jaar besteden meer tijd aan internet dan aan televisie kijken.


Dat blijkt uit het meest recente onderzoek van de EIAA (European Interactive Advertising Association) naar crossmediale ontwikkelingen in diverse Europese landen. Bijna 80 procent van de jongeren is dagelijks online, voor televisie is dat 76 procent. Onlangs maakte STIR (Stichting Internetreclame) al bekend dat ook Nederlandse jongeren iets meer tijd besteden aan internet dan aan televisie kijken.

 

Het onderzoek van de EIAA, met als naam Mediascope Europe, is gehouden in Groot Brittannië, Duitsland, Frankrijk, Spanje, Italië, Nederland, België, Denemarken, Noorwegen, Zweden, Polen, Portugal, Zwitserland, Rusland en Turkije. Van deze landen is gemiddeld 54 procent van de inwoners wekelijks online gedurende 12,1 uur. Email blijkt nog steeds de meest favoriete online bezigheid te zijn met 76 procent, gevolgd door ‘social networking’ (45 procent).

 

Klik hier voor de hele samenvatting van het onderzoek.

 

 

« Vorige   Overzicht   Volgende »

 

Index
Inloggen
Zoekopdracht
PDF Link
MediaMarkt
Titelnieuws
MediaMakers
MediaFocus
 
(advertentie)