Inloggen:      
    Wachtwoord vergeten?

MediaMarkt »

Sterke stijging online consumentenbestedingen 


 

De online consumentenbestedingen zijn in 2010 toegenomen met 11 procent naar ruim € 8,2 miljard.


Consumenten hebben meer bestellingen geplaatst maar zijn per bestelling wel minder uit gaan geven. Er worden steeds vaker ook kleine bestellingen gedaan met een lage orderwaarde. Dat blijkt uit de Thuiswinkel Markt Monitor 2010-2, het halfjaarlijkse onderzoek naar online consumentenbestedingen door Blauw Research in samenwerking met  GfK Retail & Technology in opdracht van belangenvereniging Thuiswinkel.org.

 

Vooral de besteding aan online producten is in het afgelopen half jaar met 16 procent sterk toegenomen. De online omzet in diensten, die met 6 procent groeide, heeft nog steeds het grootste aandeel in de thuiswinkelmarkt. In 2010 zijn er 600.000 consumenten geweest die voor het eerste een online bestelling hebben geplaatst. Daarmee is het aantal online shoppers in één jaar voor het eerst uitgekomen boven de 9 miljoen consumenten.

 

Klik hier voor het hele persbericht.

 

 

« Vorige   Overzicht   Volgende »

 

Index
Inloggen
Zoekopdracht
PDF Link
MediaMarkt
Titelnieuws
MediaMakers
MediaFocus