Inloggen:      
    Wachtwoord vergeten?

MediaMarkt »

Online adverteren steeds populairder 


 

Het aandeel dat voor online advertenties wordt gereserveerd in mediabudgetten groeit gestaag.


Dat blijkt uit een peiling onder de leden van BVA (Bond van Adverteerders). In 2010 liep het aandeel op naar 19 procent van het mediabudget. In 2007 was dat nog 9 procent. De verwachting is dat online advertising in 2011 doorgroeit naar een aandeel van 23 procent van het mediabudget. Een eerdere voorspelling van de leden van BVA dat het aandeel in 2015 24 procent bedraagt lijkt dit jaar dus al bijna bereikt.

 

Het aandeel online groeit vooral ten koste van het medium televisie. Toch houdt dit mediumtype nog het grootste aandeel.

 

In de peiling is ook gevraagd naar het stijgen of dalen van de mediabudgetten. Van alle respondenten geeft 30 procent aan dat het budget in 2010 met 5 procent of meer is gestegen ten opzichte van het jaar daarvoor. Voor 2011 verwacht 38 procent een stijging van 5 procent of meer.

 

Klik hier voor het hele persbericht van BVA.

 

 

« Vorige   Overzicht   Volgende »

 

Index
Inloggen
Zoekopdracht
PDF Link
MediaMarkt
Titelnieuws
MediaMakers
MediaFocus