Inloggen:      
    Wachtwoord vergeten?

MediaMarkt »

TV-markt in de lift 


 

De ontwikkeling van de netto TV-bestedingen geeft een positief beeld, ondanks een daling van 3 procent ten opzichte van 2012.


Dat blijkt uit het onlangs gepubliceerde jaarrapport van SPOT. De netto bestedingen voor TV-reclame zijn in 2013 uitgekomen op 933 miljoen euro, een daling van 3 procent. Vorig jaar werd 832 miljoen uitgegeven aan spot advertising en meer dan 101 miljoen aan non-spot advertising. De daling komt in zijn geheel voor rekening van de eerste helft van 2013. In de tweede helft van vorig jaar noteerde de omzet aan spot een groei van 1,2 procent. SPOT verwacht dat de ingezette groei zal doorzetten. Deze verwachting is mede gebaseerd op de positieve ontwikkeling van de omzet in het eerste kwartaal van 2014.

 

De omzet van online video advertising van de SPOT-zenders is in 2013 uitgekomen op 12,3 miljoen euro, een stijging van maar liefst 37,2 procent ten opzichte van 2012. De stijging is vooral sterk in de tweede helft van 2013; in vergelijking met dezelfde periode in 2012 is er sprake van een groei van meer dan 52 procent. SPOT verwacht een sterke groei van de online video bestedingen in 2014. De vraag van adverteerders om naast de TV campagne ook een online video campagne in te zetten om zo de lichte TV-kijkers te bereiken neemt jaar op jaar toe.

 

Klik hier voor het hele persbericht en hier voor het TV Jaarrapport 2013 van SPOT.

 

 

« Vorige   Overzicht   Volgende »

 

Index
Inloggen
Zoekopdracht
PDF Link
MediaMarkt
Titelnieuws
MediaMakers
MediaFocus