In de rubriek MediaMarkt signaleert de redactie van Handboek Nederlandse Pers interessante en relevante onderzoeken, publicaties en trends. Alle publicaties hebben betrekking op ontwikkelingen in de mediawereld en verwijzen waar mogelijk naar externe bronnen. In het overzicht hiernaast kunt u doorklikken op een onderwerp om verder te lezen.
Meld u aan voor de e-mailnieuwsbrief MediaMoves van Handboek Nederlandse Pers en blijf gemakkelijk op de hoogte van de ontwikkelingen in de mediasector.
|
Ergernissen bij internetadvertenties |
09-12-2015 |
Internetadvertenties wekken bij de Nederlandse consument vooral veel irritatie op omdat het er gewoon 'te veel zijn'. |
Lees verder » |
Netto radioreclamebestedingen afgenomen |
11-11-2015 |
De netto radioreclamebestedingen in het derde kwartaal komen 2,5 miljoen euro lager uit dan in dezelfde periode vorig jaar. |
Lees verder » |
Onlinebestedingen met ruim 18 procent gegroeid |
08-10-2015 |
De onlinebestedingen van Nederlandse consumenten zijn in het eerste half jaar van 2015 met ruim 18 procent gestegen. |
Lees verder » |
TV-bestedingen dalen |
09-09-2015 |
Adverteerders hebben in de eerste helft van dit jaar minder uitgegeven aan televisiereclame dan vorig eerste halfjaar. |
Lees verder » |
Opmars mobiel kent nog geen grenzen |
01-07-2015 |
Gemiddeld een derde van de ontvangers opent e-mail op zijn of haar mobiel. |
Lees verder » |
Folder app wint aan populariteit |
28-05-2015 |
Het gebruik van folder apps stijgt sterk maar de huis-aan-huis folder blijft onverminderd populair. |
Lees verder » |
Digitaal lezen nog niet uitgegroeid |
23-04-2015 |
Het digitaal lezen blijft groeien in Nederland, maar dan vooral op de smartphone en tablet. |
Lees verder » |
Consumenten kopen meer dan ooit online |
25-03-2015 |
Nederlanders hebben in 2014 gezamenlijk € 13,96 miljard uitgegeven aan online aankopen. |
Lees verder » |
HAH-kranten nog veel gelezen |
26-02-2015 |
Huis-aan-huis-bladen blijken, met 11,8 miljoen lezers, nog steeds een massaal bereik te hebben. |
Lees verder » |
Adverteerders reageren slecht op sociale media |
22-01-2015 |
Nederlandse adverteerders verwaarlozen veelvuldig klantenvragen die via sociale media binnenkomen. |
Lees verder » |
Kijker laat zich leiden door TV |
03-12-2014 |
TV beïnvloedt het denken van de kijker meer dan andere media en zet bovendien aan tot actie. |
Lees verder » |
Display adverteren groeit het hardst |
06-11-2014 |
De omzet in display adverteren is voor het eerst sinds de economische crisis met dubbele cijfers gestegen. |
Lees verder » |
Print blijft belangrijk voor zakelijke beslissers |
30-09-2014 |
Zakelijke beslissers in Nederland lezen nog steeds bijna evenveel papieren dagbladen en tijdschriften als twee jaar geleden. |
Lees verder » |
Mediatijd gaat vooral naar TV |
04-09-2014 |
Nederlanders besteden het grootste deel van hun mediatijd aan TV, gevolgd door radio en daarna pas internet. |
Lees verder » |
Europese generatie Y verschilt van Amerikaanse |
25-06-2014 |
Bescherming van persoonsgegevens is voor de Europese generatie Y belangrijker dan voor dezelfde groep in de Verenigde Staten. |
Lees verder » |
24 uur in NL: 1/3 media, 1/3 slapen, 1/3 de rest |
21-05-2014 |
Nederlanders besteden per dag bijna evenveel tijd aan media als aan slapen. |
Lees verder » |
MEDIAFACTS UITGEVERSCONGRES |
23-04-2014 |
Bezoek hét vakevent voor media en uitgeven op 5 juni. Profiteer van het ledentarief. |
Lees verder » |
TV-markt in de lift |
20-03-2014 |
De ontwikkeling van de netto TV-bestedingen geeft een positief beeld, ondanks een daling van 3 procent ten opzichte van 2012. |
Lees verder » |
Hoogste ROI voor printreclame |
14-02-2014 |
Onderzoek naar het rendement van mediakanalen wijst uit dat printreclame de hoogste Return on Investment (ROI) heeft. |
Lees verder » |
TV kijken blijft stabiel |
14-01-2014 |
Het aantal minuten dat in Nederland naar televisie wordt gekeken is stabiel gebleven in 2013. |
Lees verder » |
Internettoegang richting 100 procent |
12-12-2013 |
Eenpersoonshuishoudens hebben de laatste jaren een inhaalslag gemaakt als het gaat om internettoegang. |
Lees verder » |
Moment van reclame belangrijk voor effect |
27-11-2013 |
Reclame tussen tv-programma's blijkt effectiever dan reclame die programma's onderbreekt. |
Lees verder » |
Meer druk op regionale journalistiek |
13-11-2013 |
Consumenten blijken steeds minder bereid om te betalen voor regionaal en lokaal nieuws. |
Lees verder » |
Forse groei m-commerce |
30-10-2013 |
De omzet via smartphone en tablet bedraagt inmiddels 11 procent van de totale e-commerce markt. |
Lees verder » |
Herstel radioreclamebesteding |
16-10-2013 |
De netto radioreclamebestedingen in het derde kwartaal van 2013 zijn met 12 procent gestegen ten opzichte van 2012. |
Lees verder » |
Krant lezen steeds multimedialer |
03-10-2013 |
Het lezen van dagbladen en tijdschriften op digitale platformen groeit in een snel tempo. |
Lees verder » |
MEDIAFACTS NATIONALE UITGEEFDAG |
19-09-2013 |
Bezoek hét vakevent voor media en uitgeven op 26 november. Profiteer van ledentarief. |
Lees verder » |
TV-bestedingen zakken, kijktijd stijgt |
04-09-2013 |
De nettobestedingen voor TV-reclame zijn in de eerste helft van 2013 uitgekomen op 446 miljoen Euro. |
Lees verder » |
Tablet wint terrein |
30-07-2013 |
In de eerste helft van 2013 was in 36 procent van de huishoudens een tablet aanwezig. |
Lees verder » |
Geen verder herstel netto mediabestedingen |
04-07-2013 |
De netto mediabestedingen in Nederland zijn in 2012 met 4,7 procent gedaald. |
Lees verder » |
Internet belangrijk voor werkzoekenden |
17-06-2013 |
Werkzoekenden zien in internet de belangrijkste bron voor het vinden van een (nieuwe) baan. |
Lees verder » |
Mediafacts Uitgeverscongres 12 juni 2013 |
06-06-2013 |
Mediafacts Uitgeverscongres 12 juni 2013: Driving innovation in media: Het uitgeven opnieuw uitvinden |
Lees verder » |
Internet belangrijk voor werkzoekenden |
21-05-2013 |
Werkzoekenden zien in internet de belangrijkste bron voor het vinden van een (nieuwe) baan. |
Lees verder » |
Online consumentenbestedingen in de lift |
24-04-2013 |
Aanhoudende crisis en dalend consumentenvertrouwen hebben weinig effect op online consumentenbestedingen. |
Lees verder » |
Einde aan stijging bruto mediabestedingen |
10-04-2013 |
De bruto mediabestedingen zijn in 2012 gedaald met 3,9 procent tot 6,06 miljard Euro. |
Lees verder » |
TV-bestedingen weer omlaag |
13-03-2013 |
De netto bestedingen voor TV-reclame zijn in 2012 met 5,4 procent gedaald en daarmee uitgekomen op € 962 miljoen. |
Lees verder » |
TV blijft het belangrijkste scherm |
28-02-2013 |
Tablets en smartphones worden steeds vaker gebruikt voor het kijken naar audiovisuele content. |
Lees verder » |
Aantal internetters stijgt nog steeds |
14-02-2013 |
Het aantal mensen dat gebruik maakt van internet is het afgelopen jaar met 2 procent gestegen naar 12,5 miljoen. |
Lees verder » |
DM Marketeer is positief over 2013 |
16-01-2013 |
De marketeer in 2013 gaat vol goede moed het jaar in, is online georiënteerd en kiest voor een nieuwe koers. |
Lees verder » |
Aantal journalistieke initiatieven daalt |
19-12-2012 |
Het regionale nieuwsaanbod is fors gegroeid, maar de inhoud van het nieuws is meer van hetzelfde. |
Lees verder » |
Mobieltje populair bij banenjacht |
03-12-2012 |
Van de beroepsbevolking met smartphone en/of tablet oriënteert 39 procent zich ‘mobile’op een baan. |
Lees verder » |
TV reclame beïnvloedt aankoopbedrag |
08-11-2012 |
Het aankoopgedrag van consumenten wordt voor 39 procent beïnvloed door reclame op TV. |
Lees verder » |
Merken benutten social media te weinig |
15-10-2012 |
Bedrijven zetten social media steeds professioneler in, maar profiteren nog te weinig van de mogelijkheden. |
Lees verder » |
Printbereik daalt licht |
11-10-2012 |
Het bereik van dagbladen en tijdschriften is het afgelopen jaar licht gedaald met 2,6 procent. |
Lees verder » |
Printversie krant blijft populair |
27-09-2012 |
De papieren versie van de krant is nog steeds de meest populaire verschijningsvorm. |
Lees verder » |
Mannen gaan voor digitaal |
13-09-2012 |
Digitale tijdschriften worden meer door mannen dan door vrouwen gelezen. |
Lees verder » |
Daling voor radioreclamebestedingen |
30-08-2012 |
De netto radioreclamebestedingen zijn in het eerste half jaar van 2012 met 5 procent gedaald. |
Lees verder » |
De Nationale Uitgeefdag |
06-08-2012 |
Mobile, social en Big data: drie golven van verandering waarop uitgevers dienen mee te surfen. |
Lees verder » |
Print belangrijk voor omzet |
12-07-2012 |
Betaalde papieren oplages maakten in 2011 een groter deel uit van de totale omzet van krantenbedrijven dan een paar jaar geleden. |
Lees verder » |
Aantal tabletgebruikers stijgt explosief |
05-07-2012 |
In de eerste helft van 2012 is het aantal tabletgebruikers gestegen tot ruim 2,8 miljoen Nederlanders. |
Lees verder » |
E-mail marketing in de lift |
18-06-2012 |
Het budget voor e-mail marketing laat een licht stijgende lijn zien ten opzichte van vorig jaar. |
Lees verder » |
Reclame werkt |
04-06-2012 |
Reclame verandert onze kijk op merken, zo werd onlangs aangetoond met behulp van MRI-technologie. |
Lees verder » |
Actie PersManager nog tot 30 mei |
23-05-2012 |
Grijp de laatste kans om mee te doen aan de PersManager workshop en ontdek de vele mogelijkheden. |
Lees verder » |
Radioreclame effectief |
10-05-2012 |
Reclamecampagnes waarbij gebruik wordt gemaakt van radio zijn effectiever dan die waarbij aan dit medium voorbijgegaan wordt. |
Lees verder » |
Bruto mediabestedingen in maart gestegen |
25-04-2012 |
De bruto mediabestedingen zijn in maart 2012 toegenomen met 1,3 procent ten opzichte van dezelfde maand vorig jaar. |
Lees verder » |
PersManager biedt workshop aan |
29-03-2012 |
Doe mee aan de PersManager workshop en ontdek de vele mogelijkheden. |
Lees verder » |
TV-bestedingen overstijgen 1 miljard |
19-03-2012 |
De netto TV-bestedingen in Nederland zijn in 2011 gestegen tot 1.017 miljoen euro. |
Lees verder » |
MKB positief over social media |
20-02-2012 |
Ondernemend Nederland is optimistisch over de omzetgroei in 2012, met social media als een van de wapens. |
Lees verder » |
Bescheiden groei voor radio |
02-02-2012 |
De radiomarkt heeft in 2011 met een kleine plus weten af te sluiten. |
Lees verder » |
Mediabeleving blijft stabiel |
19-01-2012 |
De mediabeleving in Nederland is in de afgelopen vier jaar stabiel gebleven. |
Lees verder » |
Enorme toename tablet-gebruikers |
05-01-2012 |
Het aantal bezitters van iPads en andere tablets is per december 2011 gestegen tot 1,7 miljoen Nederlanders. |
Lees verder » |
De Top 100 Publiekstijdschriften |
15-12-2011 |
Mediafacts maakt de Top 100 Publiekstijdschriften bekend. |
Lees verder » |
Nederlanders dagelijks ruim drie uur online |
01-12-2011 |
Dit jaar zijn negen van de tien Nederlanders dagelijks in hun vrije tijd op internet te vinden. |
Lees verder » |
Print loont het meest |
17-11-2011 |
Binnen het aanbod van traditionele advertentiemogelijkheden biedt print de hoogste ROI. |
Lees verder » |
Recordomzet TV-reclame |
03-11-2011 |
De netto bestedingen voor televisiereclame zijn in het derde kwartaal van 2011 gestegen naar € 190 miljoen. |
Lees verder » |
De Nationale Uitgeefdag |
07-10-2011 |
Programma Nationale Uitgeefdag compleet met top sprekers! |
Lees verder » |
Over verdienmodellen in online uitgeven |
26-09-2011 |
Vakblad-seminar:
In search of the holy grail |
Lees verder » |
Jongeren willen totaal media abonnement |
15-09-2011 |
Een vijfde van de Nederlanders is geïnteresseerd in een totaal abonnement voor hun mediagebruik. |
Lees verder » |
Steeds minder gebruik tv-kabel |
31-08-2011 |
Het aantal mensen dat gebruik maakt van de tv-kabel neemt af. |
Lees verder » |
Aantal tablets verdubbeld |
18-08-2011 |
Eind tweede kwartaal van 2011 bezat 8 procent van de Nederlandse huishoudens een tablet. |
Lees verder » |
Recordomzet TV-reclame |
04-08-2011 |
De omzet van TV-reclame heeft voor het zesde achtereenvolgende kwartaal een groei laten zien. |
Lees verder » |
Radioreclame heeft effect |
07-07-2011 |
Reclame op de radio blijkt ook effect te hebben als de radio slechts op de achtergrond meedraait. |
Lees verder » |
Mediabestedingen afgenomen in mei 2011 |
07-07-2011 |
De bruto mediabestedingen zijn in mei 2011 met 3 procent afgenomen tot ruim 690 miljoen euro. |
Lees verder » |
MRI-scan toont band tussen lezer en tijdschrift |
23-06-2011 |
Lezeressen hebben een bewezen sterke emotionele band met hun favoriete tijdschrift. |
Lees verder » |
E-books zakelijk nog niet ingeburgerd |
09-06-2011 |
Van de zakelijke professionals in Nederland gebruikt 15 procent e-books als informatiebron. |
Lees verder » |
Sterke merken kunnen tegen negatieve publiciteit |
26-05-2011 |
Gevestigde, sterke merken komen niet snel in de problemen bij incidentele negatieve publiciteit. |
Lees verder » |
Nederlanders langdurig op internet |
12-05-2011 |
Nederlanders brengen van alle Europeanen de meeste uren op internet door. |
Lees verder » |
Bruto Mediabestedingen licht gestegen |
28-04-2011 |
Voorzichtig economisch herstel heeft ertoe geleid dat de totale mediabestedingen in 2010 zijn toegenomen met 3,7 procent. |
Lees verder » |
Huis-aan-huiskranten onverminderd populair |
14-04-2011 |
Het medium huis-aan-huiskranten presteert nog steeds uitstekend in een sterk veranderend medialandschap. |
Lees verder » |
Sterke stijging online consumentenbestedingen |
31-03-2011 |
De online consumentenbestedingen zijn in 2010 toegenomen met 11 procent naar ruim € 8,2 miljard. |
Lees verder » |
Internet wint van TV |
17-03-2011 |
Europese jongeren in de leeftijdscategorie 16-24 jaar besteden meer tijd aan internet dan aan televisie kijken. |
Lees verder » |
Geslaagde PR Power-up |
09-03-2011 |
Persmanager en Finchline slaan de handen ineen voor een succesvolle eerste editie van PR Power-up. |
Lees verder » |
Online adverteren steeds populairder |
28-02-2011 |
Het aandeel dat voor online advertenties wordt gereserveerd in mediabudgetten groeit gestaag. |
Lees verder » |
Doe mee aan het Social Media Onderzoek |
10-02-2011 |
Doe mee aan het onderzoek naar de impact van Youp op het Nederlandse bedrijfsleven. |
Lees verder » |
Food Inspiration Magazine winnaar LOF prijs 2011 |
02-02-2011 |
Food Inspiration Magazine is tot winnaar van de LOF prijs voor Vakinformatie 2011 gekozen. |
Lees verder » |
Kijktijd TV met 4 procent gestegen |
19-01-2011 |
De Nederlander keek in 2010 gemiddeld 3 uur en 11 minuten per dag televisie. Dat is een groei van 4 procent. |
Lees verder » |
Positieve trend voor landelijke kranten |
05-01-2011 |
De stijgende lijn in de oplage van de meeste dagbladen is ook in het derde kwartaal van 2010 doorgezet. |
Lees verder » |
Onderzoek naar Tablet-publishing |
20-12-2010 |
Het lijkt erop dat uitgeverijen niet langer om Tablet-publishing heen kunnen. Doe mee aan het onderzoek! |
Lees verder » |
Europese consument blijft kritisch |
08-12-2010 |
Ondanks een voorzichtig economisch herstel in veel Europese landen blijft de consument op zoek naar voordelige boodschappen. |
Lees verder » |
Topjaar voor Televisie |
24-11-2010 |
Televisie beleeft een topjaar. De kijktijd loopt op, er wordt meer reclame gekeken en de reclamebestedingen stijgen sterk. |
Lees verder » |
Online bereik uitgevers kan beter |
10-11-2010 |
Uitgevers zouden veel meer uit hun online bereik moeten halen. |
Lees verder » |
TV bestedingen nemen weer toe |
27-10-2010 |
De sterke groei van de bestedingen voor televisiereclame in de eerste helft van dit jaar is doorgezet in het derde kwartaal. |
Lees verder » |
Britse uitgevers willen investeren |
13-10-2010 |
Britse uitgevers investeren verwachtingsvol in mobile en apps voor het ontwikkelen van marktkansen en verdienmodellen. |
Lees verder » |
Social media belangrijk voor journalisten |
29-09-2010 |
Journalisten gebruiken social media steeds vaker als aanvulling op hun bestaande bronnen. |
Lees verder » |
Nederlanders oneens over tv-reclame |
15-09-2010 |
De helft van de Nederlandse kijkers heeft geen bezwaar tegen reclame op tv, terwijl de andere helft er juist vanaf wil. |
Lees verder » |
Bruto mediabestedingen stijgen weer |
01-09-2010 |
De bruto mediabestedingen lagen in juli van dit jaar 10,8 procent hoger dan in dezelfde maand een jaar eerder. |
Lees verder » |
Het succes van inhaakadvertenties |
18-08-2010 |
Inhaakadvertenties in dagbladen dragen sterk bij aan de sympathie voor het merk en blijken totaal niet te irriteren. |
Lees verder » |
Nederlands TV-landschap steeds digitaler |
05-08-2010 |
Van de Nederlandse huishoudens is al 55 procent voorzien van digitale televisie. |
Lees verder » |
Jongeren kijken minder televisie |
08-07-2010 |
Steeds meer jongeren van 12 tot 25 jaar surfen op het internet en zitten minder voor de tv. |
Lees verder » |
Social media steeds belangrijker bij sollicitaties |
07-07-2010 |
Sollicitanten maken steeds vaker gebruik van social media bij het vinden van een (nieuwe) baan. |
Lees verder » |
Televisiegebruik sterk toegenomen |
21-06-2010 |
Nederlanders zijn, met 148 minuten per dag, opnieuw meer televisie gaan kijken. |
Lees verder » |
Folders nog steeds populair |
09-06-2010 |
Ongeadresseerde brievenbusreclame werd ook in 2009 nog volop door consumenten gewaardeerd. |
Lees verder » |
Kijkers vinden reclameblok storend |
26-05-2010 |
Bij het kijken naar een tv-programma ervaart 75 procent van de kijkers de tussentijdse reclames als zeer storend. |
Lees verder » |
STIVA komt met jongerenpanel |
10-05-2010 |
Stichting Verantwoord Alcoholgebruik (STIVA) is gestart met een jongerenpanel dat commercials zal beoordelen. |
Lees verder » |
Bruto Mediabestedingen gestegen |
28-04-2010 |
De bruto mediabestedingen zijn in het eerste kwartaal van 2010 uitgekomen op 1,3 miljard Euro. |
Lees verder » |
Nederlanders blijven de krant trouw |
14-04-2010 |
Nederlandse consumenten bezuinigen niet op hun abonnement op de krant. |
Lees verder » |
Oplagecijfers tijdschriften gestegen |
31-03-2010 |
Veel publiekstijdschriften noteerden in het vierde kwartaal van 2009 een oplagestijging vergeleken met dezelfde periode in 2008. |
Lees verder » |
Nog meer groei verwacht voor online adverteren |
17-03-2010 |
De verschuiving naar online en interactief adverteren heeft zich de afgelopen jaren zeer snel en breed ontwikkeld. |
Lees verder » |
Mediabestedingen VS met 9 procent gedaald |
04-03-2010 |
De bruto mediabestedingen zijn in 2009 in de Verenigde Staten harder gedaald dan in Nederland. |
Lees verder » |
SPOT verwacht stijging televisiereclame |
17-02-2010 |
De bestedingen voor televisiereclame zijn in 2009 met 8,7 procent gedaald ten opzichte van het voorgaande jaar. |
Lees verder » |
Dagbladensites steeds populairder |
03-02-2010 |
De helft van de Nederlanders bezoekt maandelijks dagbladensites op internet. |
Lees verder » |
Kijktijd TV blijft stabiel |
20-01-2010 |
De Nederlander keek in 2009 gemiddeld 3 uur en 4 minuten per dag naar de televisie. |
Lees verder » |
HOI-cijfers tonen nieuwe daling bij kranten |
06-01-2010 |
De kranten hebben ook in het derde kwartaal van 2009 te maken gehad met een dalende oplage. |
Lees verder » |
Nederland kritisch op online informatie |
17-12-2009 |
Nederlanders geloven lang niet alles wat online staat. |
Lees verder » |
Daling bruto mediabestedingen neemt af |
02-12-2009 |
Het gaat steeds beter met de bruto mediabestedingen. |
Lees verder » |
Einde aan daling personeelsadvertenties |
19-11-2009 |
Het lijkt erop dat er een einde is gekomen aan de daling in het aantal personeelsadvertenties in Nederland. |
Lees verder » |
Managers zijn gek op Dagbladen |
05-11-2009 |
Het merendeel van de managers in Nederland neemt de tijd om uitgebreid de krant te lezen. |
Lees verder » |
Radioluisteraars zijn traditioneel |
15-10-2009 |
Radioluisteraars maken nauwelijks gebruik van de mogelijkheden om uitgesteld te luisteren. |
Lees verder » |
Enorme daling mediabestedingen |
07-10-2009 |
De netto mediabestedingen zijn in het eerste half jaar van 2009 fors gedaald. |
Lees verder » |
Tijdschriftadvertenties vaker bekeken |
24-09-2009 |
Advertenties in tijdschriften worden meer dan eens bekeken. |
Lees verder » |
Spamverbod per 1 oktober 2009 |
10-09-2009 |
Op 1 oktober 2009 gaat de nieuwe Telecommunicatiewet in werking. |
Lees verder » |
Dagbladreclame succesvol |
27-08-2009 |
Intensief leesgedrag en een positieve houding richting reclame zijn belangrijk voor het succes van dagbladadvertenties. |
Lees verder » |
Bruto mediabestedingen dalen verder |
06-08-2009 |
De bruto mediabestedingen zijn in de eerste helft van 2009 met 5,6 procent gedaald ten opzichte van de eerste helft van 2008. |
Lees verder » |
Internetgebruik blijft fors groeien |
29-07-2009 |
In 2013 zal het aantal internetgebruikers wereldwijd zijn toegenomen tot 2,2 miljard. |
Lees verder » |
Daling mondiale mediabestedingen. |
16-07-2009 |
De mondiale mediabestedingen daalden in het eerste kwartaal van 2009 met 7,2 procent vergeleken met deze periode in 2008. |
Lees verder » |
HOI-cijfers tijdschriften vallen niet tegen |
02-07-2009 |
De onlangs gepubliceerde HOI-cijfers tonen, ten opzichte van 2008, slechts een kleine daling in de oplagecijfers van tijdschriften. |
Lees verder » |
Mediabestedingen blijven dalen. |
18-06-2009 |
In de maand april van dit jaar zijn de bruto mediabestedingen opnieuw gedaald. |
Lees verder » |
Turkije gaat online Europa voor |
03-06-2009 |
Duitsland heeft het grootste online publiek van Europa, maar Turkije heeft de intensiefste gebruikers. |
Lees verder » |
Traditionele media verliezen terrein |
18-05-2009 |
In 2008 heeft iets meer dan de helft van de internetgebruikers via de computer naar de radio geluisterd en/of televisie gekeken. |
Lees verder » |
Marketeers verhogen interactief budget |
06-05-2009 |
Meer dan 70 procent van alle marketeers in Europa verhoogt in 2009 het internet budget. |
Lees verder » |
Website is meerwaarde voor dagblad |
22-04-2009 |
Internetsites van dagbladen zorgen elke maand gemiddeld voor een verdubbeling van het aantal unieke lezers. |
Lees verder » |
NOM Printmonitor weer gepubliceerd |
06-04-2009 |
Vorige week publiceerde NOM (Nationaal Multimedia Onderzoek) het nieuwste jaarrapport van de NOM Print Monitor. |
Lees verder » |
Online thuiswinkel markt blijft groeien |
25-03-2009 |
De totale omzet voor online consumentenbestedingen in 2008 is uitgekomen op 4,85 miljard euro. |
Lees verder » |
Radio wint aan populariteit |
11-03-2009 |
In 2008 luisterden meer Nederlanders naar de radio dan in 2007. De radiobestedingen namen eveneens toe. |
Lees verder » |
Televisiereclame zucht onder crisis |
16-02-2009 |
De netto bestedingen voor televisiereclame zijn in 2008 met 3,2 procent gestegen naar 974 miljoen euro. |
Lees verder » |
Oplagegroei voor veel tijdschriften |
22-01-2009 |
Tijdschriften blijven het belangrijkste doelgroepenmedium. |
Lees verder » |
Marketing- en communicatiebureaus onder druk |
08-01-2009 |
De economische crisis zal dit jaar ook van grote invloed zijn op de marketing- en communicatiebureaus. |
Lees verder » |
Televisierapport 2008 |
11-12-2008 |
De Stichting Promotie Televisiereclame (SPOT) heeft onlangs het Televisierapport 2008 gepubliceerd. |
Lees verder » |
Online waardering bepalend voor aankoopbeslissing |
27-11-2008 |
De kleine groep klanten die ervaringen over aankopen online publiceert, heeft veel invloed op potentiële kopers. |
Lees verder » |
Mediaproducten steeds vaker via internet |
13-11-2008 |
Dit jaar volgt meer dan de helft van de internetgebruikers radio- of tv-uitzendingen via internet. |
Lees verder » |
Kredietcrisis gunstig voor kranten |
30-10-2008 |
De dagbladsector profiteert de laatste weken aanzienlijk van de huidige financiële crisis. |
Lees verder » |
ROI nog niet ingeburgerd |
16-10-2008 |
Adverteerders doen nog te weinig met de return on investment (ROI) van marketingcommunicatie. |
Lees verder » |
Bereik dagbladen onverminderd hoog |
02-10-2008 |
Nom (Nationaal Onderzoek Multimedia) heeft de nieuwe jaarrapportage van de Nom Print Monitor gepubliceerd. |
Lees verder » |
Gebruiksgemak belangrijk voor kranten sites |
18-09-2008 |
Online edities van dagbladen zijn vooral gebaat bij gebruiksgemak. |
Lees verder » |
Sociale netwerksites populair in Nederland |
04-09-2008 |
Nederland staat bovenaan de ranglijst als het gaat om gebruik van sociale netwerken. |
Lees verder » |
Forse stijging netto online mediabestedingen |
21-08-2008 |
In het tweede kwartaal van 2008 stegen de online media bestedingen met 15,7 procent ten opzichte van dezelfde periode in 2007. |
Lees verder » |
Groei in mondiale mediabestedingen |
28-07-2008 |
De wereldwijde mediabestedingen zijn in het eerste kwartaal van 2008 met 4% gestegen. |
Lees verder » |
Grote Marketing Enquête toont angst |
14-07-2008 |
Eenderde van de marketeers heeft moeite om goed overzicht te houden over het versnipperde mediabudget. |
Lees verder » |
Snelle groei mobiel internet |
26-06-2008 |
Het gebruik van het mobiele internet is de laatste tijd enorm gegroeid. |
Lees verder » |
Internettijd verdubbeld |
12-06-2008 |
Nederlanders besteden momenteel gemiddeld 80 minuten per dag aan internet. |
Lees verder » |
Online kopen steeds populairder |
04-06-2008 |
In 2007 is via webwinkels een omzet van 3,89 miljard euro behaald. |
Lees verder » |
Gebruik infofilter stijgt |
21-05-2008 |
Het gebruik van infofilter bij het inzetten van consumentenadressen in de Direct Marketing is in 2008 gestegen naar 69%. |
Lees verder » |
Daling aantal personeelsadvertenties |
29-04-2008 |
Nielsen Media Research meet in het eerste kwartaal van 2008 een daling van het aantal personeelsadvertenties van 3,6% ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar. |
Lees verder » |
NOM Print Monitor 2007 |
10-04-2008 |
NOM Print Monitor heeft de jaarrapportage 2007 over het bereik van dagbladen en tijdschriften gepubliceerd. |
Lees verder » |
HOI publiceert nieuwe oplagecijfers |
04-04-2008 |
De oplagecijfers van het 4e kwartaal 2007 zijn op 1 april j.l. gepubliceerd door het HOI, Instituut voor Media Auditing. |
Lees verder » |
|