Inloggen:      
    Wachtwoord vergeten?

MediaMakers »

Weet Magazine

Uit het Handboek Nederlandse Pers
Weet Magazine B.V.
Coenecoop 3c7
2741 PG Waddinxveen
www.weet-magazine.nl

Oplage: 13000


Redactie:
redactie@weet-magazine.nl
030-2273307

Advertentieverkoop:
adverteren@weet-magazine.nl
030-2273300


Door: Ringer Otte, uitgever

Weet.magazine is een tweemaandelijks populair-wetenschappelijk tijdschrift voor jongvolwassen christenen met een brede interesse. Weet.magazine komt zes keer per jaar uit en bespreekt de interessantste feiten uit de wetenschap, natuur en techniek vanuit een bijbels perspectief.


Diverse artikelen in het magazine tonen opmerkelijke feiten, zoals ze niet vaak gepresenteerd worden, omdat de bijbelse visie die Weet kenmerkt nieuw licht op de feiten laat vallen. Noem het een frisse blik op de zaken. (Binnen de wetenschap komt de bijbelse visie veelal tot uiting in het vraagstuk schepping of evolutie.) Maar er zijn ook veel artikelen die niets met de oorsprong van leven te maken hebben. Er zijn namelijk meer interessante ontdekkingen gedaan die in een populair-wetenschappelijk magazine uitgebreid gepresenteerd moeten worden.

 

Weet.magazine komt zes keer per jaar uit en heeft een oplage van 12.000 exemplaren. De losse verkoopprijs is € 4,50 en het abonnementstarief bedraagt € 25,- per jaar. Weet presenteert zich met veel dynamiek in een glossy uitgave.

 

USP

Weet.magazine onderscheidt zich duidelijk van andere populair-wetenschappelijke tijdschriften door de evolutietheorie niet als standaard te zien. Weet publiceert artikelen met veel feiten en maakt het verschil in de aannames. Enkele kenmerken:

  • de eerste lezer is de man van 18-35 jaar, studerend/hoog opgeleid, nieuwsgierig,  maatschappelijk betrokken en bevindt zich in de hogere welstandsklasse
  •  middels het horizontale bereik een unieke groep in christelijke wereld
  • lezers ervaren een sterke verbondenheid met de identiteit van het magazine


Doelgroep

Weet.magazine richt zich primair op de jongvolwassen christen die graag kennis vergaart, nieuwsgierig in het leven staat. In het bijzonder richt Weet zich op hoog opgeleide mannen tussen de 18-35 jaar. Daarnaast wil Weet.magazine docenten en ouders als tweede lezer aanspreken.

 

Niet te missen voor de doelgroep

Weet bereikt de hoogopgeleide christen met een brede interesse, hoofdzakelijk afkomstig uit de boven modale klasse. Weet.magazine benadert met dit format een nog niet eerder bereikt segment in de christelijke media.

 

 

« Vorige   Overzicht   Volgende »

 

Index
Inloggen
Zoekopdracht
PDF Link
MediaMarkt
Titelnieuws
MediaMakers
MediaFocus