Inloggen:      
    Wachtwoord vergeten?

MediaMarkt »

Nederlanders oneens over tv-reclame 


 

De helft van de Nederlandse kijkers heeft geen bezwaar tegen reclame op tv, terwijl de andere helft er juist vanaf wil.


Dat blijkt uit een onderzoek van Intel in een aantal Europese landen, waaronder Nederland.

De Nederlander die tegen reclame op tv is, lijkt echter niet erg bereid daar iets voor over te hebben. Voor reclamevrije tv wil 33 procent niet meer dan 2 Euro betalen en 14 procent niet meer dan 5 Euro.

 

Uit het onderzoek bleek ook dat tv kijken nog altijd een sociale activiteit is. Ruim de helft van de ondervraagde Nederlanders geeft aan graag in gezelschap tv te kijken. Vooral films (80 procent) worden bij voorkeur samen bekeken. Bij de 45-plussers wordt ook het nieuws (72 procent) het liefst met anderen gevolgd.

 

Een op de vijf  kijkers geeft aan meer tv te kijken dan vijf jaar geleden. Twee op de vijf kijkt evenveel en de rest kijkt minder. Ruim de helft van de Nederlandse kijkers vindt dat er te veel kanalen worden aangeboden.

 

Klik hier voor het hele bericht.

 

 

 

« Vorige   Overzicht   Volgende »

 

Index
Inloggen
Zoekopdracht
PDF Link
MediaMarkt
Titelnieuws
MediaMakers
MediaFocus