Inloggen:      
    Wachtwoord vergeten?

MediaMarkt »

Europese consument blijft kritisch 


 

Ondanks een voorzichtig economisch herstel in veel Europese landen blijft de consument op zoek naar voordelige boodschappen.


Mensen kopen graag eigen merken om te kunnen besparen op het huishoudbudget en toch waar voor hun geld te krijgen. Dat blijkt uit onderzoek van SymphonyIRI Group naar de markttrends in een aantal belangrijke Europese landen.

 

In de maand september blijkt, in vergelijking met 2009, een stijging van de bestedingen van consumenten aan voeding. Het onderzoek toont aan dat er diverse oorzaken voor deze groei zijn, zoals een stijging van het aandeel van eigen merken in bepaalde landen, het feit dat mensen vaker thuis koken in plaats van buiten de deur eten en een stijging van de BTW in bepaalde landen.

 

Hoewel Nederland een omzetdaling van 0,3 procent noteerde, steeg het eigen merk aandeel met 2,3 procent. Uit het onderzoek blijkt ook dat de promotionele activiteiten fors zijn gestegen in Europese landen. In Nederland steeg het aandeel dat in promotie verkocht wordt in september 2010 met 8,5 procent, gevolgd door Duitsland met een stijging van 7,7 procent.

 

Klik hier voor het hele persbericht.

 

 

« Vorige   Overzicht   Volgende »

 

Index
Inloggen
Zoekopdracht
PDF Link
MediaMarkt
Titelnieuws
MediaMakers
MediaFocus