Inloggen:      
    Wachtwoord vergeten?

MediaMarkt »

Consumenten kopen meer dan ooit online 


 

Nederlanders hebben in 2014 gezamenlijk € 13,96 miljard uitgegeven aan online aankopen.


Dit blijkt uit cijfers van de Thuiswinkel Markt Monitor, het onderzoek naar online consumentenbestedingen in Nederland dat wordt uitgevoerd door GfK en mogelijk gemaakt door PostNL. Opdrachtgever van het onderzoek is Thuiswinkel.org.

 

Aan online aankopen van producten is in 2014 € 7,02 miljard uitgegeven en aan diensten heeft de Nederlandse consument online € 6,94 besteed. De zeven miljard euro die in 2014 werd uitgegeven aan de aankoop van producten zoals kleding, elektronica en speelgoed vertegenwoordigt 10,2 procent van de totale bestedingen aan productaankopen. Als het gaat om de aankoop van diensten zoals reizen en verzekeringen is een ander beeld vast te stellen: twee derde van alle bestedingen aan aankopen van diensten komt voort uit het online kanaal.

 

In 2014 heeft 20 procent van de Nederlandse bevolking een of meerdere aankopen gedaan via niet Nederlandstalige websites. Deze groep Cross Border kopers besteedt naar schatting in totaal € 390 miljoen aan hun online aankopen in het buitenland. Cross Border vertegenwoordigt hiermee 3 procent van de totale online bestedingen in het afgelopen jaar.

 

Klik hier voor het hele persbericht.

 

 

« Vorige   Overzicht   Volgende »

 

Index
Inloggen
Zoekopdracht
PDF Link
MediaMarkt
Titelnieuws
MediaMakers
MediaFocus