Inloggen:      
    Wachtwoord vergeten?

MediaMarkt »

Mediabestedingen afgenomen in mei 2011 


 

De bruto mediabestedingen zijn in mei 2011 met 3 procent afgenomen tot ruim 690 miljoen euro.


Dat blijkt uit de Ad Market Trend mei 2011, het maandelijkse rapport van onderzoeksbureau Nielsen over de ontwikkelingen in de Nederlandse media- en reclamemarkt.

 

Alleen de bruto mediabestedingen aan televisie, radio en internet zijn in mei toegenomen. Na groeipercentages in april van dit jaar kwamen de bestedingen aan publiekstijdschriften, vaktijdschriften, bioscoop, out of home en folders een maand later in de rode cijfers terecht. Het niveau van dagbladen en sponsored magazines zakte nog verder weg. Mei is de eerste maand dit jaar dat de bestedingen onder het niveau van 2010 lagen.

 

De stemming onder consumenten veranderde in mei niet. De indicator van het consumentenvertrouwen bleef op -10 staan. Consumenten waren negatiever over het economisch klimaat. Hun koopbereidheid verbeterde wel licht, maar bleef laag.

 

Klik hier voor het volledige rapport.

 

 

« Vorige   Overzicht   Volgende »

 

Index
Inloggen
Zoekopdracht
PDF Link
MediaMarkt
Titelnieuws
MediaMakers
MediaFocus