Inloggen:      
    Wachtwoord vergeten?

MediaMarkt »

Recordomzet TV-reclame 


 

De omzet van TV-reclame heeft voor het zesde achtereenvolgende kwartaal een groei laten zien.


De netto bestedingen voor televisiereclame zijn in het tweede kwartaal van 2011 met 4,3 procent gestegen ten opzichte van hetzelfde kwartaal in 2010 en kwamen daarmee uit op 253 miljoen euro. Nog nooit was de omzet in een tweede kwartaal zo hoog. Dat blijkt uit een publicatie van SPOT, het Nederlandse marketingcentrum voor televisiereclame.

 

De sterke groei in het tweede kwartaal is opmerkelijk omdat het tweede kwartaal van 2010 een groei had van 15 procent, mede als gevolg van het WK voetbal in Zuid-Afrika. Met een omzet van 431 miljoen komt de omzetgroei voor de eerste helft van 2011 uit op 8,6 procent.

 

Steeds meer adverteerders zetten TV in voor steeds meer merken. Het aantal TV-adverteerders lag in de eerste helft van dit jaar 30 procent hoger dan in de eerste helft van 2010. De omzetgroei kwam voor een deel voor rekening van deze nieuwe adverteerders, maar ook de middelgrote en kleinere adverteerders lieten een bovengemiddelde groei zien.

 

Klik hier voor het hele persbericht.

 

 

« Vorige   Overzicht   Volgende »

 

Index
Inloggen
Zoekopdracht
PDF Link
MediaMarkt
Titelnieuws
MediaMakers
MediaFocus