Inloggen:      
    Wachtwoord vergeten?

MediaMarkt »

Recordomzet TV-reclame 


 

De netto bestedingen voor televisiereclame zijn in het derde kwartaal van 2011 gestegen naar € 190 miljoen.


Dat is een toename van 7,4 procent ten opzicht van hetzelfde kwartaal in 2010. Dit blijkt uit een persbericht van SPOT, het Nederlandse marketingcentrum voor televisiereclame, naar aanleiding van de kwartaalcijfers over mediabestedingen van onderzoeksbureau Nielsen.

 

De recordomzet in het derde kwartaal is opmerkelijk, omdat 2011 een jaar is zonder grote sportevenementen zoals het EK of WK voetbal of de Olympische Spelen. Doorgaans zijn dergelijke evenementen juist verantwoordelijk voor pieken in de bestedingen aan televisiereclame.

 

Het aantal merken dat op TV adverteert is, net als in de eerste twee kwartalen van dit jaar, ook in het derde kwartaal gegroeid. Bovendien maken steeds meer campagnes gebruik van een ‘twin spot’, een commercial die bestaat uit een basis commercial, gevolgd door een korte reminder later in het reclameblok.

 

Klik hier voor het hele persbericht van SPOT.

 

 

« Vorige   Overzicht   Volgende »

 

Index
Inloggen
Zoekopdracht
PDF Link
MediaMarkt
Titelnieuws
MediaMakers
MediaFocus