Inloggen:      
    Wachtwoord vergeten?

MediaMarkt »

Mediabeleving blijft stabiel 


 

De mediabeleving in Nederland is in de afgelopen vier jaar stabiel gebleven.


Dat blijkt uit het Mediabelevingsonderzoek dat onlangs voor de vierde keer is uitgevoerd door TNS NIPO in samenwerking met Magazines.nl, PMA, Cebuco, PostNL en LMP.

 

Hoewel er de afgelopen jaren veel gebeurd is in het medialandschap, heeft dit maar tot kleine veranderingen geleid in de relatieve posities die de mediumtypen innemen op de elf belevingsdimensies.

 

Het onderzoek, dat ongeveer een keer in de vier jaar wordt uitgevoerd, meet de media- en reclamebeleving. Dit is de emotionele, gevoelsmatige ervaring die mensen ondergaan tijdens het consumeren van media en reclame.

 

Uit het onderzoek blijkt onder meer dat dagbladen autoriteit zijn op het gebied van informatie en actualiteiten en dat tijdschriften het medium is waarin men zich herkent en de belangrijkste bron vormt voor praktische tips en laatste trends. Huis-aan-huisbladen zijn een waardevolle bron voor tips en ideeën.

 

Klik hier voor het hele persbericht van TNS NIPO.

 

 

« Vorige   Overzicht   Volgende »

 

Index
Inloggen
Zoekopdracht
PDF Link
MediaMarkt
Titelnieuws
MediaMakers
MediaFocus