Inloggen:      
    Wachtwoord vergeten?

MediaMarkt »

TV-bestedingen overstijgen 1 miljard 


 

De netto TV-bestedingen in Nederland zijn in 2011 gestegen tot 1.017 miljoen euro.


Dat blijkt uit het TV-Jaarrapport van SPOT dat onlangs werd gepubliceerd. Voor het eerst in de Nederlandse media-geschiedenis doorbreekt een medium de 1 miljard euro. Bijna 900 miljoen werd uitgegeven aan spot en 118 miljoen aan non-spot. In totaal een netto groei van 4,3 procent.

 

Zowel spot als non-spot groeiden ten opzichte van 2010 en bereikten zo een recordhoogte. In absolute bedragen gaat het om een stijging van 42 miljoen euro. De netto TV-bestedingen aan spot stegen in 2011 met 4,1 procent ten opzichte van 2010. De non-spot bestedingen stegen nog sterker met 5,8 procent.

 

Voor het eerste kwartaal van 2012 verwacht SPOT nog geen verdere groei van de TV markt, maar onder stimulans van de grote sport evenementen die voor de komende zomer op het programma staan, rekent het marketingcentrum voor televisiereclame voor 2012 op een groei die ligt tussen de 2 en 4 procent.

 

Klik hier voor het hele rapport en hier voor het persbericht van SPOT.

 

 

« Vorige   Overzicht   Volgende »

 

Index
Inloggen
Zoekopdracht
PDF Link
MediaMarkt
Titelnieuws
MediaMakers
MediaFocus