Inloggen:      
    Wachtwoord vergeten?

MediaMarkt »

Reclame werkt 


 

Reclame verandert onze kijk op merken, zo werd onlangs aangetoond met behulp van MRI-technologie.


Al na een paar reclameboodschappen verandert de perceptie van het geadverteerde merk. Het merk wordt aantrekkelijker, relevanter en daardoor meer gewenst na het zien van reclame. Dit blijkt uit een onderzoek van Sanoma Media in samenwerking met neuromarketingbureau Neurensics.

 

Een mulitmediale campagne zorgt voor de meeste positieve emoties in het brein. Marketeers doen er dus goed aan voor de reclame van hun product meerdere mediumtypen in te schakelen.

 

De deelnemende respondenten werden voor het onderzoek geconfronteerd met voor hen onbekende Belgische merken en bijbehorende reclames om eventuele vooroordelen tegen te gaan. De resultaten van het onderzoek zijn gepresenteerd tijdens de 3e International Neuromarketing Conference ‘My message in your brain’ in Rotterdam.

 

Klik hier voor de presentatie van het onderzoek.

 

 

« Vorige   Overzicht   Volgende »

 

Index
Inloggen
Zoekopdracht
PDF Link
MediaMarkt
Titelnieuws
MediaMakers
MediaFocus