Inloggen:      
    Wachtwoord vergeten?

MediaMarkt »

Daling voor radioreclamebestedingen 


 

De netto radioreclamebestedingen zijn in het eerste half jaar van 2012 met 5 procent gedaald.


Ze komen hierdoor uit op 103,3 miljoen euro. Dat is een daling van bijna 5,5 miljoen ten opzichte van vorig jaar. De non-spot bestedingen daarentegen stegen met maar liefst 14 procent naar 6,5 miljoen euro. Dit blijkt uit cijfers van het Radio Advies Bureau.

 

In het tweede kwartaal waren de netto reclamebestedingen op radio 55,9 miljoen, waarvan 3,8 miljoen non-spot. Daarmee is het aandeel non-spot 6,8 procent op de totale netto bestedingen.

 

Non-spot vormt een groeiend onderdeel van de reclamebestedingen. Het is de verzamelterm voor alle vormen van (radio-)reclame buiten het reclameblok, zoals sponsoring, audioboarding en branded radio.

 

Klik hier voor het hele persbericht.

 

 

« Vorige   Overzicht   Volgende »

 

Index
Inloggen
Zoekopdracht
PDF Link
MediaMarkt
Titelnieuws
MediaMakers
MediaFocus