Inloggen:      
    Wachtwoord vergeten?

MediaMarkt »

Printbereik daalt licht 


 

Het bereik van dagbladen en tijdschriften is het afgelopen jaar licht gedaald met 2,6 procent.


Dat blijkt uit de onlangs gepubliceerde jaarrapportage van de NOM Print Monitor. Het rapport bevat de gegevens over het bereik van dagbladen en tijdschriften in de periode juli 2011 t/m juni 2012.  Het onderzoek werd gehouden onder ruim 22 duizend Nederlanders van 13 jaar en ouder.

 

Vanaf januari 2011 heeft NOM in de NOM Print Monitor een aantal vragen opgenomen over het lezen van dagbladen en tijdschriften op digitale platformen. De laatste resultaten laten zien dat de groei van digitaal snel gaat. Bij dagbladen is binnen het laatste half jaar een aanzienlijke groei te zien. Bij de smartphone werd een groei genoteerd van 9,1 procent naar 11,2 procent. De tablet ging van 4,2 procent naar 6,8 procent.

 

Het onderzoek naar digitale platformen is tot nu toe beperkt gebleven tot onderscheid in mediumtype. Vanaf 2013 zal er worden getest met het meten op titelniveau.

 

Klik hier voor het hele persbericht en de cijfers.

 

 

« Vorige   Overzicht   Volgende »

 

Index
Inloggen
Zoekopdracht
PDF Link
MediaMarkt
Titelnieuws
MediaMakers
MediaFocus