Inloggen:      
    Wachtwoord vergeten?

MediaMarkt »

Merken benutten social media te weinig 


 

Bedrijven zetten social media steeds professioneler in, maar profiteren nog te weinig van de mogelijkheden.


Dat blijkt uit de vijfde editie van de Social Media Monitor, het onderzoek van Social Embassy naar de inzet van social media door merken. Er is steeds meer sprake van de inzet van content, de groei van communities en het stimuleren van interactie en engagement.

 

Ondanks de ervaring die de afgelopen jaren is opgedaan met social media, slaagt de meerderheid van de deelnemende merken aan het onderzoek slechts in beperkte mate in het realiseren van hun doelstellingen. De bereikbaarheid via social media blijft in de praktijk teleurstellend laag en van interactiviteit en dialoog tussen merk en mens is bij de meeste merken weinig sprake.

 

Social media blijven een groeimarkt. Van de onderzochte bedrijven verwacht meer dan de helft een verdere stijging van het budget voor social media in 2013.

 

Klik hier voor het hele rapport.

 

 

 

« Vorige   Overzicht   Volgende »

 

Index
Inloggen
Zoekopdracht
PDF Link
MediaMarkt
Titelnieuws
MediaMakers
MediaFocus