Inloggen:      
    Wachtwoord vergeten?

MediaMarkt »

TV reclame beïnvloedt aankoopbedrag 


 

Het aankoopgedrag van consumenten wordt voor 39 procent beïnvloed door reclame op TV.


Op grote afstand gevolgd door internetreclame met 10 procent en dagbladreclame met 9 procent. Dit blijkt uit onderzoek van The Futures Company onder 2500 Amerikaanse consumenten. In alle mediumtypen opgeteld, is reclame als totaal voor 66 procent verantwoordelijk voor al het aankoopgedrag en voor 92 procent voor alle merkbekendheid.

 

Doelstelling van het onderzoek ‘The Purchase Funnel 3.0’ is om de impact van media te onderzoeken binnen de zes verschillende fasen van het aankoopproces. Het onderzoek ontkracht het vooroordeel dat TV weliswaar het ultieme medium voor merkbekendheid is, maar dat het voor het beïnvloeden van koopgedrag minder effectief zou zijn dan internet, radio of dagbladen.

 

Klik hier voor het hele bericht zoals het is verschenen op spot.nl.

 

 

 

« Vorige   Overzicht   Volgende »

 

Index
Inloggen
Zoekopdracht
PDF Link
MediaMarkt
Titelnieuws
MediaMakers
MediaFocus