Inloggen:      
    Wachtwoord vergeten?

MediaMarkt »

DM Marketeer is positief over 2013 


 

De marketeer in 2013 gaat vol goede moed het jaar in, is online georiƫnteerd en kiest voor een nieuwe koers.


Deze bevindingen zijn te vinden in de ‘DM Barometer-Special: De marketeer in 2013’. Voor het onderzoek is een enquête gehouden onder de abonnees van de nieuwsbrief van DDMA, Communicatienieuws, NIMA en Marketing Online.

 

 In 2013 ziet 78 procent van de marketeers wel nieuwe kansen voor de organisatie op basis van ontwikkelingen op het gebied van dialoogmarketing. Slechts 6 procent geeft aan dat er maar weinig tot geen nieuwe kansen zijn en 16 procent zegt er al alles uit te halen wat er in zit. De meeste marketeers (17 procent) zien in social media de grootste kans voor het vakgebied dialoogmarketing.

 

Op de vraag wat de grootste bedreigingen voor het vakgebied dialoogmarketing in 2013 zijn, geven de meeste marketeers (15 procent) aan dat het grootste probleem ligt in de bezuinigingen ofwel gebrek aan budget. Daarna volgen bedreigingen zoals beperkende of aanscherping van de wet- en regelgeving, de beperkende cookie wetgeving en de economische crisis.

 

Klik hier voor het hele onderzoeksrapport.

 

 

 

« Vorige   Overzicht   Volgende »

 

Index
Inloggen
Zoekopdracht
PDF Link
MediaMarkt
Titelnieuws
MediaMakers
MediaFocus