Inloggen:      
    Wachtwoord vergeten?

MediaMarkt »

Online consumentenbestedingen in de lift 


 

Aanhoudende crisis en dalend consumentenvertrouwen hebben weinig effect op online consumentenbestedingen.


Deze zijn in 2012 opnieuw gestegen met 9 procent ten opzichte van het jaar daarvoor. Er werd een totale jaaromzet bereikt van € 9,8 miljard. Zo blijkt uit de Thuiswinkel Markt Monitor 2012-2, het halfjaarlijkse onderzoek naar online consumentenbestedingen van Blauw Research in opdracht van Thuiswinkel.org., de belangenvereniging van webwinkels in Nederland.

 

In 2012 hebben online kopers gemiddeld ruim 8 bestellingen per persoon gedaan en dat is 8 procent meer dan een jaar geleden. Het totaal aantal online bestellingen blijft verder stijgen met 13 procent naar 88 miljoen orders in 2012. Dat zijn ruim 240.000 bestellingen per dag.

 

De omzetgroei van de online markt komt vooral uit een toename van productbestedingen zoals speelgoed en kleding. Net als in 2011 stijgt dit aantal harder dan de omzet uit de online verkoop van diensten, zoals reizen, verzekeringen en tickets.

 

Klik hier voor het hele persbericht.

 

 

 

« Vorige   Overzicht   Volgende »

 

Index
Inloggen
Zoekopdracht
PDF Link
MediaMarkt
Titelnieuws
MediaMakers
MediaFocus