Inloggen:      
    Wachtwoord vergeten?

MediaMarkt »

Geen verder herstel netto mediabestedingen 


 

De netto mediabestedingen in Nederland zijn in 2012 met 4,7 procent gedaald.


Dit blijkt uit het Jaarrapport Netto Mediabestedingen 2012 dat onlangs door Nielsen werd gepubliceerd.

 

Na de daling van 11,7 procent in 2009, het eerste jaar van de crisis, stabiliseerde de omvang van de netto media bestedingen in 2010. In 2011 leek er zelfs sprake van een licht herstel met een groei van 0,3 procent, maar in plaats van verder herstel was er in 2012 dus toch weer sprake van een afname van de netto mediabestedingen. In vergelijking met 2008, het laatste jaar voor de crisis, is er een daling van meer dan 15 procent (€ 863 miljoen).

 

Internet is het enige type dat zich onttrekt aan de malaise. De bestedingen voor dit medium stegen in 2012 met ruim 8 procent. De hardste klappen vielen opnieuw bij de printmedia met een daling van 14,5 procent. Dagbladen zagen de advertentie-inkomsten dalen met ruim 15 procent en ook de publieksbladen hadden te maken met een flinke daling (13,6 procent). De grootste afname was zichtbaar bij de huis-aan-huisbladen (17,2 procent).

 

Klik hier voor het hele persbericht.

 

 

 

« Vorige   Overzicht   Volgende »

 

Index
Inloggen
Zoekopdracht
PDF Link
MediaMarkt
Titelnieuws
MediaMakers
MediaFocus