Inloggen:      
    Wachtwoord vergeten?

MediaMarkt »

24 uur in NL: 1/3 media, 1/3 slapen, 1/3 de rest 


 

Nederlanders besteden per dag bijna evenveel tijd aan media als aan slapen.


Het Sociaal en Cultureel Planbureau deed in samenwerking met onder andere NOM, NLO en SKO onderzoek naar mediatijdsbesteding onder de naam Media:Tijd. Bijna 3.000 Nederlanders van 13 jaar en ouder deelden hun mediagewoontes in najaar 2013 met de onderzoekers.

 

Slapen is nog net de tijdsbesteding die de eerste plaats bezet. Met 8 uur en 44 minuten besteden de respondent echter maar 4 minuten meer aan slaap dan aan media. Het totaal van deze twee activiteiten is 17 uur en 25 minuten. De derde plaats is dus voor alles wat niet slapen en niet media is en moet gedaan worden in 6 uur en 35 minuten. Gelukkig blijken we ook te multitasken en doen we gedurende een behoorlijk deel van de tijd die we aan media besteden ook andere dingen, maar we zijn – met een gering verschil voor doordeweekse dagen en weekenddagen – toch bijna 3,5 uur alleen met media bezig.

 

Gespreid over alle weekdagen is dat minder dan de tijd die we alleen met werk of studie bezig zijn. Dat kost ons namelijk 3 uur en 16 minuten en gedurende de doordeweekse dagen iets meer dan 4 uur. Eigenlijk best een mooi leven in die mediamaatschappij! Wie de conclusies wil lezen kan multitaskend aan de slag met een keurig boekje  op de site van mediatijd.  

 

 

« Vorige   Overzicht   Volgende »

 

Index
Inloggen
Zoekopdracht
PDF Link
MediaMarkt
Titelnieuws
MediaMakers
MediaFocus