Inloggen:      
    Wachtwoord vergeten?

MediaMarkt »

Internettijd verdubbeld 


 

Nederlanders besteden momenteel gemiddeld 80 minuten per dag aan internet.


 

Dat is bijna twee keer zo lang als in 2006 toen er gemiddeld 43 minuten per dag voor internetten werd ingeruimd. Dit blijkt uit het Tijdbestedingsonderzoek 2008 dat is gepubliceerd door de mediaorganisaties Stichting Promotie Televisiereclame (SPOT), Radio Advies Bureau (RAB) en Platform Buitenreclame Exploitanten (PBE). In 2006 werd het onderzoek nog alleen door SPOT uitgevoerd.

 

De tijd die Nederlanders aan internet besteden is verdeeld over surfen (38 minuten), e-mailen (34 minuten) en chatten/MSN-en (8 minuten). Driekwart van de totale tijd wordt gecombineerd met andere bezigheden waaronder radio luisteren. Deze zogenaamde multitasking lag in 2006 nog op 60 procent. Door de opkomst van multitasking gaat de extra tijd die aan internet wordt besteed nauwelijks ten koste van andere media.

 

De tijd die door de Nederlanders wordt ingeruimd voor gaming komt met 13 minuten al aardig in de buurt van het lezen van dagbladen (15 minuten). Daarbij is wel een duidelijk verschil tussen jongeren en ouderen. Tot 50 jaar wordt er aanzienlijk meer tijd besteed aan gamen dan aan het lezen van kranten. Bij de groep boven de 50 jaar is het precies andersom.

 

Alle resultaten van het onderzoek zijn terug te vinden op www.spot.nl/onderzoek.html

 

 

 

« Vorige   Overzicht   Volgende »

 

Index
Inloggen
Zoekopdracht
PDF Link
MediaMarkt
Titelnieuws
MediaMakers
MediaFocus