Inloggen:      
    Wachtwoord vergeten?

MediaMarkt »

Grote Marketing EnquĂȘte toont angst 


 

Eenderde van de marketeers heeft moeite om goed overzicht te houden over het versnipperde mediabudget.


 

Dat blijkt uit de Grote Marketing Enquête, het jaarlijkse onderzoek dat Trendbox doet voor het Tijdschrift voor Marketing en WebAds. Deze volledige enquête is terug te vinden op de site van Tijdschrift voor Marketing

 

Zes op de tien marketeers erkennen dat ze nog te weinig kennis hebben over de mogelijkheden van online marketing voor hun organisatie. Angst voor diverse risico’s en bedreigingen neemt daarbij een belangrijke rol in. Zo is er, net als een jaar of vijf geleden, opnieuw sprake van recessie en krappere budgetten. Daardoor zijn bedrijven eerder geneigd te blijven hangen in hun oude marketingstrategie in plaats van open te (durven) staan voor nieuwe media.

 

Ook de mondige consument wordt gezien als een bedreiging. Al in vier op de tien gevallen worden eindgebruikers ingezet bij het bedenken van nieuwe concepten en producten maar er zijn nogal wat marketeers huiverig om op deze manier de controle te verliezen. Voor één op de zeven  is de kritische en mondige consument zelfs de grootste bedreiging van de marketingdiscipline, aldus een van de eindconclusies van het onderzoek.

 

 

 

 

« Vorige   Overzicht   Volgende »

 

Index
Inloggen
Zoekopdracht
PDF Link
MediaMarkt
Titelnieuws
MediaMakers
MediaFocus